onsdag 23 mars 2011

[ANNA] Ledig onsdag med familjen.

Sådärja BVC-besök och 12-månaders vaccination avverkat. Några tårar som gick över med napp, pussar och kramar. Nu är det bara att hoppas på inga eller lindriga biverkningar. Dom två tidigare sprutorna har gått rätt bra, ingen direkt feber men lite ledsen och ont i kroppen, som sån tur är lite panodil botat. Vårat bamsebarn är nu hela 73 cm och väger 9,1 kg. Nu ska vi sortera lite tvätt och skriva matlista, när Skorpan vaknat blir det lunch på Stadsmissionen, alltför länge sen sist!

 Skorpan kollar igenom sitt BVC-kort med Linus i väntrummet.

Satt och bläddrade bland gamla bilder på datorn, här är det 9 dagar kvar tills vi får träffa Skorpan. Om vi är lyckliga att få att barn till så hoppas jag innerligt att jag får en likadan graviditet igen, jag mådde kanon in i det sista. Något annorlunda förlossning kan jag tänka mig däremot. Mycket av värkarbetet klarade vi av hemma, vi kom in när jag var öppen 9cm. Då kan man ju tänka att nu jävlar blir det barn snart. Nä. För 9 cm kunde man tydligen vara öppen i 7 timmar utan att det hände mycket mer än så. Sugklockan blev räddningen, men inte om ni frågar muffen. Föda på lustgas som bedövning kan jag nog tänka mig igen.

Inga kommentarer: