torsdag 10 mars 2011

[ANNA] Regnig torsdag.

Dagen har bjudit på jobb och sedan veckohandling(jajemänsan torsdag som vanligt). Svängde in på gatan och Linus mötte upp mig för att hjälpa mig att bära. Skorpan var hos grannarna (Viktor&Frida) och öppnade födelsedagspresent i förskott. Jag blir så glad att hon inte är sådär mammig eller pappig och det går bra att sätta ner henne och gå( inga långa stunder än men en början!). Skorpan fick ett jättefint mjukisdjur, stort, nästan lika lång som henne! Den bör vara supermysig att lika och kramas med innan man somnar snabbt och sött ( I wish!). Jag och Linus började direkt spekulera i vad det var för djur, kanske en åsna tippade vi. Då sa Frida något hon har jävligt rätt i; typiskt vuxna att det måste "vara" något" . Sant Frida vi måste släppa mer på fantasin och sluta vara såna realister! Nu är det dags att ge Skorpan kvällsmat sen ska jag ge mig på något för första gången. Nämligen göra egen smörgåstårta. Kan la inte vara dösvårt tänker jag, alla verkar ju göra det liksom. Så visst vet ni det blir morgonkvällens kvällsmat (hoppas vi). Agendan för imorron verkar bli Mjölbytripp för hela familjen. Linus ska på lönesamtal och vi har ett presentkort( Linus julklapp från sitt jobb) som gäller i Mjölbys butiker att shoppa för, något säger mig att det blir barnkläder.

Skorpans nya vän från märket Idealist. Kommer från en butik med diverse väldigt fina saker och kläder i Västervik som jag är bra sugen på att besöka!

Inga kommentarer: