onsdag 16 mars 2011

[ANNA] Onsdag..

Idag börjar jag återfå skepnaden av människa igen. Igår var jag helt slut på alla plan och redo för nödslakt. Små saker som att Skorpan somnade av sig själv (trumvirvel) i sin lilla säng i sitt lilla rum med endast en vaggvisa som hjälp och sedan sov 20:30-07:50 (två nappinpetningar) gjorde sannerligen sitt till för att återfå mig på banan. Morgonen/förmiddagen bjöd på dammsugning/tvättsortering och biltvätt. Nu sover Skorpan och vi lyxar(för ja det är lyx) med tvspel och internetsurf. Senaste tiden har den där förbannade otillräckligkänslan infunnit sig igen, det finns så mycket jag vill och människor jag vill träffa. Dom helt obokade dagarna lyser med sin frånvaro, men på söndag tror jag jag har en sikte, och nä då ska vi inte boka in nåt. INGET! För då ska vi andas.

Åter till dagen, idag ska det tvättas och returneras ett paket(som tydligen måååste returneras hos ett Schenkerombud, skit-Zoovillage) så det får bli en promenad för att fixa det. Sen dyker Malin upp också, för lite fika, fint som smör på laxen. Tur att det finns nån som kan umgås på dagtid, sena eftermiddagar och kvällar är svåra att få ihop, det är som mest att göra hemma i familjeverkstan då och att ge sig själv samvete att dumpa den andra med alla bestyr&barn känns inge vidare. Skorpan sover ju oftast en stund på eftermiddagen och sen dalar humöret lite till framåt kvällen, så dagtid är det optimala för alla inblandade i familjen. Jag har förövrigt hittat vårat drömköksbord med stolar till och sålt in Linus på det helt och hållet.  Det är så fint OCH det får plats i vårat lilla kök! Men skynda långsamt ska man, vi är inga impulsköpare här hemma, det ska övervägas och det gamla bordet/stolarna ska ut på Blocket isåfall. Men i mitt huvud är det ett solklart köp!
Linus och Skorpan tittade i fotoalbum på bilder från när Linus var lika gammal som Skorpan, medan jag gjorde frukost.

Inga kommentarer: