söndag 6 mars 2011

[ANNA] Solig söndagsupdate!

Idag börjar jag känna mig som människa så här efter resan, underbart att vara tillbaka på banan och inte en dödstrött zombie! Natten bjöd på mycket sömn, Skorpan väckte oss 07:30, då gick bästa Linus upp med henne och jag släntrade upp 08:30. Till ett dukat frukostbord med mackor, gröt och ägg, nä det blir inte mycket bättre. När vi diskat upp efter frukosten tog vi en promenad i det strålande solskenet i Trädgårdsföreningen, ja eller vi halkade mest runt, det var glashalt! Vi gungade en liten stund, det är ju fortfarande lite för kallt för några längre gungsessioner än. Passade på att posta mitt salmonellaprov för jobbets räkning också. Alltså jag har inte salmonella (eller det är ju det vi ska ta reda på haha). Varje gång vi lämnar Sveriges gränser måste vi anställda salmonellatesta oss när vi kommer hem eftersom vi jobbar med livsmedel. Nu jobbar ju inte jag "direkt" med livsmedel som t ex mina kollegor i kött/chark osv, men jag delar ju toalett/omklädningsrum med dom. När vi kom hem åkte Linus för att fixa några ärenden på Biltema/Ikea, jag sövde Skorpan för en förmiddagslur. Där är vi nu, den där lilla timmen (kan bli 1,5 ibland) för sig själv på dan när vildingen sover en stund försvinner i ett huj, helt galet vad fort klockan går då! Nu är det dags att skära upp lax och skala räkor till lunchens fisksoppa. Under tiden ska jag lura på vad lilla snörpa ska få i 1-års present, det börjar ju dra ihop sig.


Ut med er idag, det är underbart ute! Hej så länge!

Inga kommentarer: