torsdag 7 november 2013

torsda

asså bah jag äger ju hobbitarna!
dom sover på sina rosenöron, Grynet sen 19 och Skorpan sen 19:30



Grynets feber försvann lika plötsligt som den kom, hon har sett rätt sliten ut idag men febern är borta. Skönt! Farfar lämnade av Skorpan på Linus jobb innan han åkte vidare för att arbeta själv. Ibland funkar logistiken fint, det var på vägen för farfar och jag slapp köra ända ner till Ödeshög för att hämta Skorpan utan bara till Linus jobb. Dessutom så fick en kollega till Linus som gärna ville träffa Grynet göra det. Vi blev bjudna på fika och Skorpan åkte flera varav permobil med Linus brukare. Kul eftermiddag!

Vi var och spanade vid vårat kommande boende i förmiddags, vi kommer ju bara ha 150 m ner till Stångån och strandpromenaden runt den. Dagens i-landsproblem vi bor mitt emellan broarna över ån. Daah jobbigt. Lösning 1.) köpa en liten roddbåt (och hela kvarteret kommer undra vad man styr med) 2.) få kommunen att inse behovet av ännu en bro till 3.) damma av scoutkunskaperna och surra en A-bro, den är ju inte helt smidig med Grynet men man kan ju ha henne i Babybjörnen.

Nu är det jag och ett ensamt soffhörn, Linus jobbar kväll. 

1 kommentar:

Lovisa sa...

Hahah, stort problem, jag förstår precis.