söndag 10 november 2013

fars sönda


Så här startade vi dagen, Linus fick en kaffemugg till jobbet i farsdagpresent. Han fick en ny morgonrock också men den fick han tidigare i veckan vi kunde inte hålla oss;)

(Sen fortsatte dagen med tipspromenad med Malin, Ingrid & Mattias, kommer lite bilder från Linus kamera senare!)


 jag vill också ha Skorpans tröja! Valar är ju mäktiga!


eftermiddagen fortsatte med våfflor...

sen klippte och klistrade Skorpan, det blev ett akvarium


I fredags såg vi denna, jag älskar Toni Collette och Steve Carell (dom är ofta med i samma produktioner, slump?) Erika! jag tror verkligen den är din kopp te. Klart sevärd måbrafilm. Igår såg vi faktiskt Så Mycket Bättre, kan ju inte missa Ken Ring. Gillar karln. Han må ha gjort en hel del korkat i sina dagar, sen kan man ju hamna snett av en del anledningar och sen fortsätter samhället förvänta sig dåligheter då är det ju inte konstigt att spiralen snurrar på liksom. Äh karln känns genuin, rolig och så älskar jag loose cannon-människor. Människor som har noll känsla för vad som passar sig, som bara tänker tanken och säger den rakt av. Ken frågade Lill Lindfors om "hon tänkte mycket på döden eftersom hon är så gammal". Är inte den rakt på så säg?

Den här veckan startar vi imorn med föräldramöte på kvällen. I slutet på veckan tornar Linus mindre kuliga arbetspass upp sig. Kväll på torsdag och sen 9-22helgen (usch den gillar varken Linus eller jag) med risk att låta gnällig så är två barn två heldagar rätt tufft faktiskt.

1 kommentar:

erika sa...

Tack för tipset, den har jag helt missat! :)
Vi såg Prisoners ikväll, ujujuj, vad bra den var!