onsdag 27 november 2013

onsda

Skorpan har varit inte varit hemma på hela dagen. Hon åkte till föris vid 7:30 imorse och kom hem vid 17:45. Föris-bästisens mamma sms:ade igårkväll och frågade om Skorpan ville följa med hem till dom efter föris idag. Skorpan blev ju superglad så Elviras mamma hämtade dom båda idag. Jag frågade hur dags hon ville att vi skulle komma och hämta upp Skorpan "äh hon får kvällsmat här så kom till 17:30" Linus och jag stod lite ställda först, oj jaja säger hon det så.. Vi är ju lite nybörjare på det här med att Skorpan följer med hem och leker så där, hon är ju inte jättestor än, så vad som var legitimt länge visste vi inte. Vi tänkte hämta henne vid 15-tiden, föris slutar ju kl 13.Nu ska det tilläggas att mamman är förskolepedagog, två ungar eller en hel näve kvittar henne, hon är natural-born-to-do-it. Klart vi är glada att Skorpan blivit så bra kompis med ett barn med så himla vettiga föräldrar. Trevliga, öppna och med bra värderingar. Mamman och jag pratade julfotograferingar och jag sa att jag skulle gå och handla nån tomte/pepparkaksdräkt till Grynet. Gör inte det sa mamman, jag har en av varje hemma i Grynets storlek låna dom! Minst sagt snälla! Vi fick ett mms under eftermiddagen, mamman var själv med två treåringar och en spädis äh så hon drog igång lite pyssel. Var för inte?

Linus, jag och Grynet då? Nä men Grynet har fått sin tremånadersspruta. Usch lilla glada flin-Grynet som log stort åt sköterskan som böjde sig fram för att sätta en spruta i varje litet bebislår. Lille vän inte kunde hon väl tro att nån skulle göra henne illa. Med barn nummer två kunde man hantera det hela lite bättre, med Skorpan minns jag att jag började grina när Skorpan skrek i ren panik efter sticken. Så fort det var klart slet jag till mig Skorpan och vände mig med ryggen till sköterskorna. Bråka inte med lejonmamman vars barn blivit "skadat" jävla sadister mumlade jag för mig själv, vem fan får polio i Sverige jävla tramsspruta! (ehrm kanske just för att man blir vaccinerad kanske man inte får typ polio..) Lejonmamman har inte vaknat så mycket med Grynet alls när jag tänker efter. Ni minns väl när Skorpan var bebis och jag satt på en filt i Trädgårdsföreningen och några killar kastade en volleyboll till varandra och bollen slog ner en halvmeter från Skorpans huvud. Varpå jag tar upp bollen vräker iväg den helt galen och skriker försöker du döda min bebis ditt jävla cp jag ka fan mata dig med bollen! Nä aningens mer samlad moder idag;)


i övrigt har vi har spanat spexiga retrokameror och hittat tokfina barnkläder i secondhandaffärer..

 lunchat tidernas godaste jättemacka på Babettes, hommus (älskar hommus, brukade göra egen när jag bodde i kollektiv i Malmö, skräll) äpple, kalkon och färskost

 haha små bebisar som sitter ser ju för kul ut, aningens svullen man ser ut nä kroppen är som en hösäck;), här spanar Grynet och Linus efter en digitalbox till huset.

Huset har vi ju också hunnit med, tagit emot en diskmaskin som placerats i köket och ställt dit en postlåda. Det var jag som letade runt på nätet efter en piffig postlåda (den befintliga var skitful men det skiter ju hyresvärden i). Det är ju bara det att det är ju inte lätt att hitta postlådor när man söker på BREVlåda vilket jag mitt dumhuvve gjorde. Tänkte ju inte jag på. Jag är ju inte Vi i Villa diwekt jag har bott hela mitt liv i lägenhet. Brevinkast och få posten direkt på hallgolvet det vet jag allt om. Det och sopnedkast i trappuppgången, hålet i väggen liksom. Man bara trycker ner all skit man känner för och betalar minsann inte nåt för det. Häromdan liksom, rensade ett skåp med blomkrukor, kastade närmre ett ton blomkrukor rakt ner i sopnedkastet, finemang. Går det inte ner i det runda hålet så pressar man bara alternativt hoppar sönder det innan. När jag tänker efter guuud va jobbigt livet kommer bli nu;) Jaja apropå postlådor så kunde jag ju köpt en BREVlåda istället så kunde jag ju ansvarat för att dela ut Tannefors post.. Är huvudet dumt får hela kroppen lida.

1 kommentar:

Anette sa...

Så "lyxigt" med bara ett barn så många timmar idag ;)

Smarrigt på Babettes!!!

Stora fina Grynet, så fort hon växer...