tisdag 12 november 2013

tisda herre min je så jobbig tisda

OMFG* den här dagen. Båda barnen vaknade tidigt, för tidigt. Skorpan är apförkyld, Grynet börjar bli. Grynet har varit svinsur hela dan. Skorpan har väl varit mindre sur men 3åringsfrågat om ALLT. Alltså försök läsa en bok för någon som har en följdfråga på VARJE mening. Gud. Vi släpade oss ut i regnet för att Grynet skulle komma till ro och sova i vagnen ett tag. Sprang rakt in i vår hyresvärd som meddelade att två personer ville komma och titta på vår lägenhet och att han ska sparka igång fixet på huset. Nu händer det grejer:) Kändes dock vemodigt och märkligt att det ska bo någon annan här. Amen här bor ju jag och så har jag gjort i 12 år, det här är ju mitt hem! Jag kan ju säkert behålla den här lägenheten också och fortsätta betala hyran så känns det bra..Tänkte efter lite och kände att nja hem är ju där min familj finns så det kommer bli hem i nya huset också. Eller. Dom som kommer och tittar på lägenheten kan få erbjudande om två barn på köpet. Efter idag iallafall. Dom är mycket bra skick. Den minsta så gott som ny. Treåringen är sjukt smart och har ordförråd som en vuxen. Bäbin är inte vidare smart men väldigt charmig.



 jag ville byta med Grynet idag, så skönt det såg ut att ligga på ett fårskinn och bara sova med regnet droppandes på suffletten

  mmm kolakakor eller som storsparven sa dom smakar alldeles underbart

 mor och dotter lyser upp höstmörkret med likadana vantar, Skorpan har äntligen vuxit i sina:)

buhu buhu himla jobbig dag måste äta hela asken med spritfylld choklad
pangshoonair kan du va själv serrö!



*Oh My Fucking God för er som legat under en sten i ett decennium

1 kommentar:

Lovisa sa...

Usch vilken skitig dag. Tur att de somnar även ikväll! Kanske redan gjort?