tisdag 26 november 2013

tisda

Skorpan börjar märkas mer och mer som en "människa" som tar plats här hemma. Jag vet att Linus och jag skojade om (när Skorpan var jätteliten) att va lustigt det kommer kännas första gången man ska gå på toa och dörren är stängd och det är upptaget. Jag menar man vet ju var hon är hela tiden typ och om hon går på toa säger hon oftast till först. Imorse kom hon in på toan och sa jag ska bajsa så du får sminka dig i hallen! till mig jag blev lite ställd först haha.

Annars då? Jag muttrar över alla förbannade flyttavgifter. Att flytta är ju lite som att flyga med Ryanair. Gud det ska bytas adress (för att flytta ett abonnemang) i ett dataregister och tryckas på enter typ. För det tar företagen allt mellan 200-500:- i administrativ avgift. Nä men om jag nästa gång jag sitter i kassan på mitt jobb skulle ta en tjuga för varje post jag registrera i kassaapparaten, låta kunden välja betalsätt till en kostnad av ytterligare en tjuga och för att köra ner varorna på bandet ta en framkörningsavgift på 45:-. Förbannade utsugare. För övrigt ska jag just jobba i kassan på söndag. Vi har en pool med extrapass som ligger på nätet, så jag loggade in och kollade om nåt passade i december. En liten trevlig extrapeng till flytten. Jag är ju fri som en fågel  i och med att Grynet äter ersättning så jag behöver inte tänka på hur långt passet är eller så. Jag rotade fram arbetskläderna ur garderoben och magnifikt nog passade kläderna jag hade innan jag hämtade ut mammakläder. Grynet fyllde tre månader förra veckan och nu ska morsan jobba extra. Ingen rast ingen ro hörni!

 Det sitter ett litet handtag på var sida av liggdelen, när vi är ute och går vill Skorpan hålla i det, smidigt. Då vet man vart man har hobbiten;)
Den rödprickiga väskan jag hade som skötväska har fått ge vika för en gammal handväska som får agera skötväska nu. Det som finns i väskan är tre blöjor, några tvättservetter och ett ombyte så den andra väskan började kännas stor. Nu får ju Linus en möjlighet att känna sig extra manlig när han har med sig hand..jag menar skötväskan.

Ikväll är jag nyfiken på Veckans Brott och specialen om Thomas Quick.

3 kommentarer:

Anette sa...

Så kul med extrapass, då ses vi!!!

Anonym sa...

Så rolig hon är Din lilla Skorpan, man kan ju undra var hon fått det från!! Då ses vi kanske på söndag, börjar 15. / Ingegärd

Anna sa...

Anette och Ingegärd!
Toppentopp då får jag ju eminent sällskap på söndag:)!