söndag 17 november 2013

sönda

 jag ska låtsas laga mat men jag ska inte sätta på ugnen mamma, då skulle jag bränna mig!

Ja ni blir Grynet hälften så lugn och förståndig som sin syster får vi ju nästan överväga ett barn till så det blir nån utmaning hörni;) Skorpan har aldrig käkat sand eller saker ute, stoppat småsaker i munnen, sprungit iväg eller klättrat upp högt. Vi har haft saxar (barn) och tuschpennor/kritor, småsaker framme på hennes skrivbord sen hon var 2 år utan att vi behövt oroa oss. Skorpan har man helt kunnat släppa utan vakande ögon för hon skulle aldrig komma på tanken att göra nåt "dumt". Blir hon arg blir hon ledsen eller sur (och det blir hon absolut). Men något sånt där klassiskt vansinnesutbrott i stil med slänga sig på golvet, skrika sig hes eller slå i dörrar har vi inte varit med om. Ibland vill man nästan elda igång ungen eller säga gör det värsta buset du kan haha.Vi får väl se som sagt vad Grynet blir för filur, vi kanske får en brutalchock om ett år;)

..å andra sidan ska man inte själv sätta på ugnen utan att kontrollera den först;)

 Dagens förmiddagsaktivitet, en promenad till Skorpans förskolekvarter med Malin, Mattias och Ingrid. Vilket väder för att vara november, som en skön höstdag!

 Efter lunch låg Grynet i babygymmet, syrran och hennes duplo var dock mer intressant än gymmet. En timme låg hon och bara tittade, sen blev hon trött och nu ligger hon i sin vagga och snusar. Jag och Skorpan ska pussla.

2 kommentarer:

Linus Forsberg sa...

Spara en tallrik av den där goa pixigratängen till mig!

anna sa...

Det blev en rejäl sats så det finns matlåda;) blandade småböcker bokvärldens svar på pyttipanna!