lördag 23 november 2013

lörda

Jag hade supertrevligt igår, det blev ett par glas, men inom rimliga gränser och inte toksent. Det räckte för att det skulle vara en aptrött fru Forsberg. Linus gav Grynet mat när jag kom hem och sen vaknade hon inte förrän 06:30 imorse. Linus erbjöd sig att ta även den matningen, Skorpan sov fortfarande och det tänkte vi att Grynet skulle göra med efter maten. Nä det ville hon inte. - jag går upp med Grynet så får du sova en stund till jag blev väckt till ett dukat frukostbord 08:30. Kunglig behandling skulle jag säga. Usch jag tycker det låter så trist med missunnsamhet i förhållanden. Man hör att den ena parten hittat på nåt kul/varit ute och då straffas den dan efter med att få gå upp tidigt med barnen osv. Om man älskar varandra unnar man varandra, det tycker jag verkligen! Linus, du är fin&bäst!

Efter frukosten idag skulle Linus och Skorpan åka till Maxi. Ett sms från föris-bästisens familj ändrade dock planerna. Elvira som hon heter och hennes pappa Linus undrade om Skorpan och nån av oss föräldrar ville följa med till simhallen. Linus har ju inte träffat den andra pappa Linus än så för att citera honom "vad är väl bättre än att ses nakna i en dusch första gången?" helt rätt inställning Linus! Med den kommer du komma hur långt som helst;) Skorpan blev eld och lågor och handlingen flyttades till efter lunch.

 Anette kolla hur fin Grynet är i bodyn som hon precis vuxit i! Dom fina hängslebyxorna är tyvärr lite stora fortfarande men snart så. Den fina bodyn är av märket Ebbe, skitfina kläder!



Jag tog med mig glada Grynet ner på stan när Linus och Skorpan åkte till badhuset. Linus sms:ade att det var julmarknad i Trädgårdsföreningen(som dom cyklade igenom). Jag och Grynet gick vägen via stan för att ta ut lite kontanter och spana vintermössa åt henne. Hann bara till Stora Torget så hojtade någon - Anna , hej! bakom mig, det var blogg-Lovisa:) Sånt där gillar jag. Man känner inte varandra jätteväl men istället för att spana på håll går man rätt på och hälsar istället! Rätta takter! Jag fick dessutom en chans att tacka för present ansikte mot ansikte.

 glada Grynet i presenten...
Igår låg det ett spännande brev i vår brevlåda, Grynets första adresserade post (vad jag kan minnas)! 

jag skrattade när jag öppnade paketet:)

Nere på stan hejade jag på familjen Gul Läderbarnvagn. Vi med retrovagnar i stan är ju inte jättemånga. Den här familjen ser jag då och då på håll, dom lyser upp stan med sin superfina barnvagn. Idag passerade vi varandra på ett övergångsställe, snygg barnvagn! hojtade pappan - dito! svarade jag glatt. Det finn en familj Brun Manchestervagn också, mycket snajdigt åk. Julmarknaden då? Nä satan va folk det var en fullständig omöjlighet med barnvagn tyvärr.

Nu måste jag steka pannkakor, kommer hem hungriga familjemedlemmar från badhuset snart!

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Men snutte så gulliga de var på då!

Anette sa...

Så fin hon är i bodyn!
Ja Ebbe gör bra grejer :)