måndag 18 november 2013

måndag och slut i huvudet

Nä mommy of the month är nog inte jag.

Jag har 1.) glömt sätta på Skorpan cykelhjälm (när vi kom hem och hon skulle parkera sa jag med ryggen mot henne Skorpan ta av dig cykelhjälmen  -mamma jag har ingen hjälm på mig.. ah okej
2.) jag Linus och Grynet åkte runt i vår lilla bil, vilket innebär att babyskyddet får fästas i bältet bak (basen finns i stora bilen) nä men vem knäppte bältet, inte jag iallafall, kunde lika gärna lagt Grynet löst på bilgolvet alltså. 
Alltså flytta (och fundera runt allt vad det innebär med flyttstäd, ungar, packa, flytta diverse abonnemang, nya saker som ska köpas) stundade jul (som jag som mor/kvinna ALLTID måste stressa upp mig över) samt två apsnoriga barn som hostar upp lungorna nattetid så ingen sover. Nä att jag bara glömmer spänna fast ungar och sätta på dom cykelhjälmar ska vi nog vara glada för. Jag är på riktigt orolig för att komma hem från stan/lekparken med bara Skorpan och helt enkelt glömt Grynet i vagnen nånstans. Känner att jag lite är på väg mot ett meltdown. Hjärnan är simmig sörja bara, folks läppar rör sig och jag måste alltid be dom upprepa sig för jag har FÖR mycket i huvudet just nu. Det är lucia på förskolan, julhasard hos jobbarkompis, folk som ska kolla på vår lägenhet..komma ihåg att torka mig efter toan.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Usch vad jag känner igen mig... Det snurrar tusen saker hela tiden - jobb, skola, jul, läxor you name it. Och ja, vi har också glömt cykelhjälmar, utvecklingssamtal, läxor m.m. Än så länge inget barn dock - tror jag...

Min enda räddning för stunden är listor, listor och åter listor. Sover i princip med filofaxen och pennan i handen för nog fan vaknar man klockan tre på natten och kommer på något man bara inte får glömma bort... Andas lugnt, räkna låååångsamt till tio (absolut inte mer för då hinner du sannolikt somna på kuppen) och påbörja en lista - då löser sig allt ;-)

Kram! /Bea

Anna sa...

Bea!
Tack vännen:) jag har post-it´s över en hel köksbänk och filofax på sängbordet;) Precis det ska jag göra nu, påbörja en ny lista och andas.

TACK än en gång oss kvinnor&mödrar emellan! KRAM!

Lovisa sa...

Hej jösses var grejer ni ska hinna med. Jag får andnöd bara av att läsa. Hyra in någon som pyntar huset? Någon som flyttar abonnemangen? Det borde verkligen finnas fler konsultbolag som gör...typ vad som helst som avlastar en stressad småbarnsmorse.

Keep on kämpa och finn styrka i att Blondinbella snart uppdaterar om sin förlossning ;-)

Anna sa...

Lovisa:
FAN hon kan inte vara ärlig med att hennes första förlossning tog 4 timmar. Vad heter ungen? Gillestuga?