lördag 16 november 2013

lörda

Båda barnen sover och jag avnjuter en kvällskopp kaffe (eller njuter och njuter, ramlar ihop av trötthet annars) jag vägrar somna en kvart efter barnen så kaffe får det bli. Linus är ju iväg på 1 (2) monsterpass på jobbet men förutom att kidsen kört slut på mig så har vi haft en fin dag. Vi har fyllt den med ute lek med Ingrid, Malin och Mattias, biblioteket och en cykeltur. Glömde mobilen hemma under uteleken och när jag kommit hem hade jag två missade samtal från ett okänt mobilnummer. Precis som jag misstänkte så var det kvinnan som är intresserad av vår lägenhet som hade ringt, hon vill komma och spana. Hon jobbar tydligen som sjuksköterska och nära till jobbet skulle hon ju få isåfall det kan jag intyga. Med bil är man där på en värkpaus (täta värkar med barn nummer två) haha. Lite sentimental blir jag ju, jag älskar den här lägenheten (ja eller gjorde innan barnen ploppade ut) den har kanonläge, tokbillig hyra och har varit mitt hem i över tio år. Lite förvirrning blev det först från Skorpans sida som trodde kvinnan skulle flytta in innan vi flyttat ut. Sen frågade hon hur många barn kvinnan har ( två vuxna tydligen) för det finns bara en barnsäng här, -men din säng tar vi ju givetvis med oss Skorpan! Okej, vad bra jag vill ha den. Men det finns fortfarande faktiskt bara ett rum för barn här mamma! Skorpan har koll på läget;)

 gaah är man själv med barnen kan man ju ge sig tusan på att alla ska ha mat samtidigt, så jag fick äta samtidigt som jag matade Grynet. Grymt tyckte Skorpan eftersom jag tappade kollen på mängden sylt på hennes pannkakor.

 Vansinnigt hur långt hennes hår är för att vara 3,5 år gammal. Linus mamma sa till mig innan Grynet föddes att när bebisen kommit så kommer det första barnet kännas så himla stort (fast det egentligen inte är så gammalt) precis så känns det, ännu mer för varje dag som går!


2 kommentarer:

Lovisa sa...

Vi kan skriva check på ytterligare en Charlotte och Skorpan är lika-grej. Sylten på pannkakorna. Eller ska jag skriva pannkakorna som ligger och gömmer sig där under sylten istället? :-)

Anna sa...

Haha! Jajemän sylt med pannkakor är det o inge annat;)