fredag 11 januari 2013

Mobilblogg

Skorpan och jag fick vår del av det beryktade strömavbrottet i förmiddags. 2 och en halv timme utan el. Ingen plattång inget kaffe ni fattar. Totalt världsligt. När jag sen inte fick ut bilen ur garaget när vi skulle till jobb/dagis för att kodlåset till porten var strömlöst då var tålamodet slut. Först ringde jag Linus. 1 ring alltid Linus och skäll på honom för saker han absolut inte rår över. Efter 8 år av villkorslös kärlek tycker han inte det är konstigt. Han försökte dock upplysa om att även US hade strömproblem för att sätta mina problem i perspektiv. Det kunde han ju låtit bli. För om dom påverkas så mycket av elavbrott från Tekniska Verken kanske dom borde bedriva vårdcentralsverksamhet och inte försöka vara universitets sjukhus! Just sayin. I perspektiv till mitt kaffe min bil min plattång hmpf! Sen ringde jag Tekniska Verken och frågade om man kunde förvänta sig el överhuvudtaget idag!? Sen kom strömmen tillbaka och jag lugnade ner mig aningens.
För er som inte trodde det. Ja, jag kan bli wedigt italianoförbannad för småchips. Jag är rödhårig. Det är min charm. Jag kommer undan mä' t för jag är ju så förbannat älskvärd mellan vulkanutbrotten;)

1 kommentar:

banditgrrrl sa...

Du är allt underbar!