söndag 27 januari 2013

[ANNA] sönd

Linus och jag hann få ut en skvätt av barnvaktsdygnet förutom jobb. Vi båda kom hem från jobben vid 22:30-tiden igår, lyxade med 8 timmars sömn och en äggröra/bacon frulle innan det var dags att stämpla in igen. Dagen förflöt snabbt, anmärkningsvärt var väl att alla jag känner typ var inne och handlade samtidigt vid 10:30-tiden i förmiddags. Så dags är det väl kanske 30 kunder i butiken en sönda, då Cribbe/Hanna, Markus, Malin/Mattias och Emma där haha.

Efter jobbet fyllde jag tanken och gasade mot Ödeshög. Lyssnade på the Sounds (plockat ihop det bästa från deras skivor) och senaste First Aid Kit-plattan (så gud förbannat bra), det gjorde resan angenäm! Väl framme bjöd fina svärmor på middag. Sen pusslade vi och drack kaffe innan det var dags för Skorpan och mig att styra hemåt. Sådär bilresa hem. Fy fan vilken snöyra. Skorpan somnade dock 10 min in på resan och jag lyssnade på P3 Dokumentär om en feministisk tatueringsstudio i Bagarmossen som var himla bra. Fick en lita tatueringsidé i huvudet, skitsugen.

Väl hemma kånkade jag upp all packning samt sovande barn upp för 3 våningar. Placerade sovande barn i sin säng och pep snabbt som en vessla och parkerade bilen i garaget. Där är vi nu.

 Skorpan pusslade ett 40bitars pussel hon fått från Karin utan problem, och en ny cool pusselbok med Spindelmannen, hon tycker det är skitkul!

6 kommentarer:

Linus Forsberg sa...

Nu saknar jag min familj!

Anna sa...

Som saknar dig ännu mer, kom hem och värm mig! Vill du ha en macka när du kommer?

Linus Forsberg sa...

YES PLEEEZ

Anna sa...

Glympse me <3

erika sa...

Även jag & min mamma strosade runt vid den tiden, sprang på Malin, Ingrid & Mattias i fruktdisken :)

anna sa...

Erika! Haha madness I tell you!!