tisdag 15 januari 2013

[ANNA] tisda

Idag har det inte varit mycket att göra på jobbet hörni! Kundernas pengar är slut och snöoväder. Efter 6 arbetsdar i sträck tar vi en välförtjänt ledig dag imorn, jag och Skorpan då. Linus sportar dubbelkväll ons/tors. Idag var det takeaway-tisda hos Forsbergs. Vi har tisdagar som blir rätt långa/sena då besparar vi oss matlagande. Jag ringer och beställer, Linus plockar upp på vägen hem. Idag blev det thai. Det är ju såna hära dagar man verkligen vill slippa laga/diska, inte lediga dagar ju! Ja eller helst jämt men då skulle det ju inte kännas lyxigt;)

Fick hem dom här två pusslen sen jag var liten, 30 år på nacken men fullt dugliga. Skorpan blev eld och lågor, pusslade om och om igen i en timme när vi kom hem från dagis idag. Eller för att citera henne "vilka fantastiska pussel mamma!" Fantastiska?! haha vilken 2,5 åring säger så? vem har lärt henne det? Säger jag det ofta?

Ikväll skulle jag säga att vi ger oss i kast med denna. Eller hmm om man ska se denna...den går på 6:an ikväll 21:00. Asså gillar man zombies och Woody Harrelson (öh vem gör inte?!) så är den mycket sevärd! Nu när jag skrev så kände jag att det blir nog det sistnämnda ikväll. Det sistnämnda och GB:s Nogger i halvliterspaket. Ja så får det bli! Searching for Sugarman skjuter vi nog till freda (Linus kör ju som sagt dubbelkväll så det blir tidigast möjligt).

Inga kommentarer: