lördag 5 januari 2013

[ANNA] lörda

vardagsrummet 19:43

Var inne hos Skorpan och bände bort Vargen ur hennes famn (40cm lång hårdplastdinosaurie) och stängde hennes dörr. Nu sitter jag brevid Linus som spelar sin julklapp (X-com) jag surfar bloggar och lassar in apelsin(gu va gott det är!) samt blickar ut över vardagsrummet som känns 3 kvadrat större utan gran. Granen åkte ut (bokstavligen, vi hivar den alltid från vardagsrumsfönstret, givetvis står en av oss nedanför och kollar så kusten är klar, skitsmidigt och barr-fritt!) och allt julpynt är borta. Linus tyckte dock att det var slös eftersom granen knappt barrat nåt och såg ny ut, ännu konstigare är att den såg lika dan ut efter nedslaget från 3:e våningen. Ja den var riktig. Aja man kan ju fan inte ha gran till februari för den är fiiin Linus! Vi stötte dock på patrull (haha älskar det uttrycket) när granen åkte ut och vi dammsög och plockade undan satt barnet endast iklädd morgonrock i soffan. När hon kasade ner från soffan blev hon bokstavligen spetsad av ett litet granbarr. Två millimeter från färthålet. Det trycktes in en bra bit i huden och barnet for upp som tjuren Ferdinand och skrek ännu värre samtidigt som hon knep ihop med skinkorna allt vad hon hade (det blev det ju inte bättre av diwekt) tillslut fick vi hålla fast henne och bända isär skinkorna för att få loss barret. Barnet blev knäpptyst och andades ut. Äh Forsbergs plockar undan julen bara.

Dagen idag har susat förbi (Linus har jobbat 8-18, trist) Skorpan och jag har umgåtts med folk hela dan. Först Vilma, Markus och Maria ute, sen blev vi hembjudna på lunch och bus, superklasse!När dom sen åkte till Tornby träffade vi Malin och Ingrid och drog till Trädgårdsföreningen. Linus glympsade vilket innebär att man exakt kan planera maten och ställa den på bordet i samma sekund som ytterdörren öppnas typ. Testa pastan dögod och skitsmidig, lägg lite cash på räkorna och väl en dyrare bandpasta det är det verkligen värt och försök hitta perfekt mogen avocado. Jag hivade i en extra avocado för det är ju för gott! Mmm räkor, ni såg ju fatet vi frossade på hos Eriksson (typ shrimpheaven) med dödligt god aioli till...vattnas i munnen när jag tänker på det!

 Skorpan fick vad hon förtjänade efter lunch

 ...det fick även soffan...
 världens mest omtänksamma syrra hade köpt ansiktscreme åt mig, hon vet att jag älskar Body Shop´s morotscreme (th) som först togs bort ur sortimentet ett par år, kom tillbaka och nu försvinner igen, hon använder den också och hade blivit tipsad om en annan (som också skulle bort ur sortimentet, skitaffär med tjatig personal) eftersom den såldes ut tokbilligt bunkrade hon och köpte till mig med:)!

Linus och Skorpan försöker spöa mig i Quizkampen

1 kommentar:

Yvvi sa...

Det där receptet måste testas! Låter görsmarrigt ju! Ler en hel del åt dina inlägg här i bloggen. Du skriver "woligt" om vardagligheter som man lätt känner igen sig i :) /Yvvi