torsdag 17 januari 2013

[ANNA] torsda

Skorpan var uppe och knatade i natt med diverse funderingar (som man inte behöver ha mitt i natten..) detta resulterade i störd sömn för alla. Min klocka skulle ringa strax innan 06 så jag var direkt osugen på att gå upp. Skorpan och Linus tog sovmorgon och fick sova till strax efter 08 (rätt avis). Skorpan hade kortdag då jag slutade 14, samtidigt som Linus började med andra ord. Jag hämtade upp ett nöjt barn på förskolan strax innan 14:30, förskolans egen kokerska hade serverat Skorpans favvo, potatisbullar. Skorpans fröken talade om att hon har säga-nej-kurs med Skorpan. Fröken har uppmärksammat att Skorpan ofta blir "av" med sina leksaker på förskolan. Barnen plockar grejerna ur händerna på henne och hon går uppgivet därifrån istället för att säga ifrån och hålla fast. Att vara snäll är förvisso en dygd men att bli överkörd för att man inte skriker, slåss och beter sig är fan inte okej. Bra där fröken att det uppmärksammas! Nu är ju Skorpan min avkomma så i tonåren kommer det här räta ut sig;)

Nu ska jag återgå till mitt mödosamma liv, måla tånaglarna röda framför Antikrundan och spela Quizkampen på mobilen. Linus jobbar kväll, på Sjukan idag, vilket iaf förkortar restiden så han kommer hem lite tidigare:) Han var mycket nöjd med att ha hittat pocketboken som han glömde sist han jobbade där. Han har grämt sig över det sen dess då den tydligen var väldigt bra och inte slut. Imorn är familjen äntligen lediga tillsammans efter 13 dagar i sträck av att ha gått om varandra. Inget nytt på den fronten så att säga!

Inga kommentarer: