fredag 18 januari 2013

[ANNA] freda

Över frukosten imorse frågade vi Skorpan vad hon skulle säga om något annat barn tog ifrån henne det hon lekte med på förskolan. Skorpan svarade snabbt; det är okej, jag kan leka med något annat! Ja ni den där Gandhi Forsberg...det är ingen idé..

Efter frukost packade vi badväskorna och drog till simhallen. Två timmars badplaskande tog musten ur oss. Jag gick direkt till min frisör från simhallen, Skorpan och Linus gick hem och åt lunch. När dom var klara kom även dom dit. När jag satt med färg i håret klipptes Skorpan. Skorpan tycker väldigt mycket om sin frisör (som i sin tur tycker väldigt mycket om barn). Hon hängde i personalrummet och käkade ost, vad hon mer styrde med där inne vet vi inte. Linus och jag satt i salongen och drack kaffe, Skorpan försvann iväg själv. Vi började klippa Skorpan hos min frisör när hon var 1,5 så hon känner sig hemma på salongen vid det här laget. Det snabbväxande tjocka håret är nån gen från Linus sida.

NU, nu börjar På Spåret. Linus har gjort fruktsallad med flytande honung och kanel (vi blev helt hooked på det efter Greklandsresor) mycket gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Halsning fran Gran canaria med mycket sol och varme !!! Kram, Karin

anna sa...

ÅH fy tusan vad härligt det låter!! Här hemma huttrar vi i minus 13 usch! Njut åt oss med, kram på er!