tisdag 1 januari 2013

[ANNA] Gott nytt år!

Vi firade in det nya året i goda vänners lag uppe på Storgatan. Tre familjer med tre barn i olika åldrar, Skorpan äldst. Malin& Mattias Ingrid som ni ser nedan och Emil & Jessicas Algot (som dessvärre inte fastnade). För att vara tre småbarn så var det förvånansvärt lugnt och tyst. Barnen knoppade sen in i kronologisk födelseordning i varsina rum. Skorpan somnade sist (22:30) efter att ha klämt i sig glass och en sagolik kolatårta. Hon somnade på soffan precis brevid där vi vuxna satt och skrattade och pratade. Skorpan kan ju vara glad att vi firade in 2013 och inte 1976, så hon slapp somna i en cigarettdimma i en rödvinsluktande manschestersoffa. Vi höll oss helt otroligt nog vakna till efter tolvslaget. Enastående utsikt över fyrverkerierna från Malin&Mattias lägenhet (och på andra sidan förstaparkett till festligheterna på Borggården). Vid 00:40 bakade vi in Sparven i en filt och bar hem henne, hon halvsov för att sen slockna direkt i sin säng igen. Linus och jag somnade strax efter 01. Idag är vi rätt sega. Barn har ju en tendens att inte sova längre trots att dom varit uppe senare. Skorpan brukar ofta ta igen det natten efter istället. Vi har gått lite på halvfart. En sväng till lekparken med kusinen. Fäderna förvandlades till barn och åkte på bara brallan i den isiga pulkabacken, Markus hade dödslängtan och kastade sig ut på mage.





en trött mor med en desto piggare Skorpan efter frukost.


mmm chokladbollar...

Dessvärre blev vi inte piggare av kaffe&chokladbollar efter lunch. Linus föreslog promenad för att få frisk luft, barnet som börjar bli för smart tyckte att vi kunde öppna fönstret om vi behövde frisk luft. Det slutade med att Linus och jag hurtade en varsin promenix i raskt tempo. Efter kvällsmaten gick vi upp till Borggården och kollade på ljusshowen. Den friskluften slapp barnet inte undan. För övrigt hur syratrippade är hjärnorna bakom ljusshowen? Årets var ju nästan ännu mer urflippad än förra årets!

Skorpan somnade på två röda 19:03, dödstrött. När jag hjälpte henne på med pjamasen ville hon att jag skulle skynda mig för det var citat, skitkallt mamma! Ja ni den ungen kan jag inte svära mig fri ifrån ni.

Asså årsresumé? Vem fan som har småbarn vet vad som hänt vilken dag eller ens vilken månad det senaste året? Jag är glad om jag kommer ihåg deo varje dag och rena trosor. För årsresumé hänvisas till att bläddra tillbaka senaste året i bloggen. Det borde hålla er sysselsatta en stund.


Inga kommentarer: