lördag 12 januari 2013

[ANNA] lörda

Svängde in på Maxis personalparkering 06:15 imorse. Jag hade rätt mycket att göra men kunderna lös med sin frånvaro från 7-10:30. Sen sa det pang. Pang som fan fram till eftermiddan. Alltså det är ju mitt i januari, ingen brukar ha några pengar och det brukar vara stendött vid den här tiden varje år. Antingen handlar folk på kredit eller så har dom lärt sig spara pengarna. Nåt av ett. Dagen gick fort och jag landade hemma sen eftermiddag till en väldoftande gryta på spisen. Linus har varit sugen på Stifado (grekisk mustig gryta) ända sen han åt det i Grekland för ett par år sen. Idag gjorde han slag i saken. Herregud va gott det var! Jag åt tre portioner. Ja den sista var ju inte skitstor men det var ju så gott. Jag hade köpt en färsk ananas på jobbet (10:-/st rekommenderar) som var så söt och perfekt mogen att den smälte i munnen, den klämde vi i oss till efterrätt.

 Nu på fredag väntar välbehövligt frisörbesök för både mor och dotter. Ja eller alltså det beror ju på gillar man from prinslook ála riddartid så kan det ju få växa två cm till..Men jag vill gärna kunna titta på henne utan att höra en så där trubadur med en luta i bakgrunden " Prins Skorpan var en modig själ med ett hierta likt ett lejon. Hon red ut i den vida värld med en vilja hård som stål" Alltså vid närmare eftertanke..inte så pjåkigt. Stort underhållningsvärde! Måsse hitta luta, Blocket nästa!

Inga kommentarer: