tisdag 22 januari 2013

[ANNA] tisda

Efter en lång dag på jobbet som avslutades med ett rehabmöte med en sjukskriven anställd sladdade jag hungrig hem. Linus och Skorpan var redan hemma och matlagningen i full gång. Linus knåpade ihop en variant av Skomakarelåda som är så vansinnigt god. Många tänker att jag säkert gifte mig med Linus för att han snygg, smart och kul, det räcker ju inte där. Han är ju en jävel i köket. Tur! Med tanke på att jag kan hälla upp en tallrik fil typ.

alltså vi pratar varsamt stekt torskfilé toppad med bacon på en bädd av mos på ekologiska jordärtskockor och aningens potatis, ackompanjerad av stekt shitake och skogschampinjoner, så här tre timmar efter intaget kan jag tänka mig en portion till när jag pratar om det haha!

Imorn är hela familjen lediga, jag planerar att äta en lååång frukost med en massa gött och njuta av min kopp kaffe i pjamas. Livskvalité utan för höga anspråk. Har jag sagt att jag älskar mat? Det gör jag, alltifrån en prickig korvmacka med en kopp te till Linus pannbiffar. Mmmm prickig korv..maaat.. *dregel*. Godis, glass (chips, snacks kvittar mig) är ju gott i all ära men mat är bäst, det och färsk frukt! Jo jag är nog lite hungrig igen, en sväng förbi köket innan filmen börjar!

1 kommentar:

Anette sa...

Den där middagen verkade inte dum den!