måndag 21 januari 2013

[ANNA] månda

Linus och jag har intagit soffan. Med choklad. Efter kvällsmaten (när hobbiten inte hörde) deklarerade Linus att ikväll, ikväll ska jag äta choklad tills jag kräks. Antingen tittar du på eller frossar du med mig. Svårt val. Igår såg vi ju denna, otroligt bra, se den! Ikväll slappar vi bara med lite tv, för att ladda inför denna imorn. Nja klara ju knappt 7.0-spärren men vi båda var sugna på nåt läskigt.

Två gånger om året brukar jag slå till på ett kvalificerat brynplock på salong. Sen plockar jag själv, när man har fått styrlinjer så att säga. Nu börjar det bli dags för styrlinjer så nu vill jag ha tips från er. Vart går ni? vad är bästa? och vad kostar det?

Dags att återgå till slappheten. Här hemma finns en gyllene regel; inget hushållsarbete what so ever efter kl 19. Det är det magiska klockslaget som John Blund hämtar hobbiten och efter det hålls vi inte och tramsar runt. Då sitter vi på röven varierat med horisontalläge ja när vi inte jobbar kväll då nån av oss, är vi hemma då tar vi tillfället i akt!

Imorn väntar lika galet tidigt uppstigning för hela familjen som idag, gäsp! Jag blandar och ger vanliga arbetsuppgifter med inslag av kurs kl 12-15, ICA-skolan kommer till jobbet.

3 kommentarer:

Lovisa sa...

Jag vill också frossa i choklad! Caesar får ont i magen av mina två favvisar (choklad och mjölk) så jag får hålla mig i skinnet, men jösses vad jag ska vräka i mig den dagen jag slutat amma. Svindyra jäkla chokladpraliner från Karamello. Minst 20 stycken. Och en liter mjölk till. Oj, nu kom det visst dreggel på tangentbordet...

anna sa...

Aj tusan i dubbel bemärkelse:/ det där råka min kompis med bebi ut för fast å det grövsta och minsta spår av mjölk plockades bort från mammans diet under amning. Märks det direkt på honom om du ätit nåt sånt? Det borde varit Linus haha han dricker absolut inte mjölk och hatar ost, dock älskar han choklad;)

Lovisa sa...

Nej, till en viss gräns går det bra med mjölk, men de märks direkt om det blivit för mycket. Jag provade att ta bort allt helt ett tag, men skillnaden mot att få dricka en latte om dan var inte märkbar. Å det var ju för tur!