måndag 31 maj 2010

[ANNA] Gladaste bönan i stan!


Skorpan blir bara gladare och gladare för var dag som går! Idag charmade hon brallorna av allt som kom i hennes väg. Personalen på Maxi fick sig en rejäl dos när vi var och handlade idag. Hon har inte riktigt vuxit i strl 62 än, men vi var tvungna att inviga den fina kimonklänningen från Polarn&Pyret som vi fått av Malin&Mattias.


Idag tog jag en promenad ut till Tornby med vagnen. Jag älskar våran vagn, så himlans lätt att köra, vänder på en femöring. Riktigt bekväm att gå långt med. I Tornby mötte Linus upp oss, han kom direkt från jobbet. På Ikano hälsade vi på syrran på hennes jobb. Sen gick vi till H&M och använde ett presentkort vi fått av syrran&Mackan. Det blev mysbyxor och en oemotståndlig byxdress med volang på stjärten. Sen styrde vi stegen mot Ikea, vi inledde med fika och amning i restaurangen. Jag har nu insett varför alla barnfamiljer hänger på Ikea. Barnvänligare ställe finns inte. Fräscha stora toaletter med skötbord, blöjor kan man få om man glömt hemma. För att inte tala om hur sjukt billigt och gott vi fikade. Det var inga stadslattepriser det där inte! Kaffe, läsk, frukter och två jordgubbscheesecake för en femtilapp. Lugn bara lugn, i övrigt hatar jag fortfarande Tornby. Jag kommer alltid föredra stan om jag ska shoppa.



Vi fick en affisch av personalen på PoP som dom skyltat klart med. Den klippte vi till och köpte en ram på Ikea. En stor(50*50) och fin tavla till Skorpans rum. På Ikea köpte vi lite matningsprylar till Skorpan, 39:- för ett set(jättefint och funkar minst lika bra som något annat, det är ju inte till Nobelmiddagen direkt). Vi väljer att lägga alla pengar på dyra bäst-i-test prylar, där det verkligen behövs, såsom bilbarnstol och vagn etc..

7 kommentarer:

Moster Maria sa...

Moster Maria uppskattar besök av söta Skorpan med familj.
Då säger väl jag och Mackan varsågoda för mysbrallorna och byxdressen ;) mycket fina.
Puss på er

Kattis sa...

Vad har ni för vagn?
vi väntar tillökning i augusti, det är supermysigt att läsa om andra som precis fått barn! En liten försmak på vad som ska komma =)

Anna sa...

Kattis:
Vi har en Teutonia Fun, årsmodell 2010.Det är en kombivagn, vi har mjuk lift till. Bor på tredje våningen utan hiss, så då lämnar vi underredet i källaren och bär upp Skorpan i liften. Myggnät och parasoll beställde vi nyligen från köpbarnvagn.se. Finns speciellt till Teutonia men onödigt dyrt, vi köpte "märkeslöst" och sparade flera hundra. Vagnen är köpt hos Babyproffsen här i Linköping. Kul att du läser bloggen!

Kattis sa...

Så skönt att höra! precis en sån har vi beställt, dock en duovagn. Köpte myggnät på Ullared - håller helt med om att det finns bättre saker att lägga pengarna på än märken när det gäller vissa saker!

Anna sa...

Kattis!
Då är det bara till att gratulera till ett bra val:) Förresten hur hittade vår blogg om man får vara nyfiken;)

Kattis sa...

Tror det var genom min kusins blogg, satt och surfade runt på hennes länkar och genom en av hennes kompisars blogg hamnade jag här. Har insett att vi har en del gemensamma bekanta, känner tex David Kennberg sen jag var liten =) Lkpg är inte så stort!

Anna sa...

Hahaha nä Linköping är en riktig liten "inavelstad"