torsdag 13 maj 2010

[ANNA] Sovit gott? Jajemän!

Halleluja vi har sovit riktigt bra flera nätter i rad nu! Skorpan har ätit med 3-4 timmars mellan rum, vilket gjort att det blivit endast två amningar på natten! Mellan amningarna sussar Skorpan sött i sin egen säng(vagga precis brevid vår säng). Hon har sovit "själv" sen hon var tre veckor nu, helt underbart att det funkar så bra. Ju äldre hon blir desto svårare blir det ju att vänja henne vid egen säng. Självklart får hon sova i vår säng om hon skulle bli ledsen eller sjuk eller likande. Men annars är vi av uppfattningen att hon och vi sover bäst i varsina sängar, och eftersom det funkar så finns ingen anledning till något annat. Vi vaknar utvilade och är glada föräldrar. Vi använder oss av ett litet trick som jag kan dela med mig av. När Skorpan vaknar och vill bli ammad byter vi först blöja på henne sen värmer vi en vetekudde och lägger den i vaggan under hennes täcke. Vi tänder endast en väldigt svag lampa i rummet under amningen. Så när hon är färdigammad lägger vi tillbaka en mätt och torr Skorpan i en redan varm vagga. Vem slocknar inte av den kombinationen?!

Idag har Skorpan och jag fikat med Malin och Mattias, Linus jobbar kväll. Min enda irritation för dagen är skit-Telenor, vars jävla skitnät inte funkat sedan halvtvåtiden idag. Jag ringde kundtjänsten förut, felet skulle förmodligen vara åtgärdat innan midnatt. Då har jag inte kunnat använda min mobiltelefon på 10 timmar. Det betalar jag inget extra för antar jag..Varsågod för gratisreklamen Telenor!

Matkoma / nybadad / dagens morsa.

Skorpans mobil har fem appar;
BIappen, FJÄRILSappen, BLOMappen, SPINDELappen och TROLLSLÄNDappen.

2 kommentarer:

linus sa...

det är ju onekligen de fem roligaste apparna EVER!!!

Anette sa...

Så skönt att sömnen börjat ta sig lite! :)