söndag 16 maj 2010

[ANNA] Det bästa ljudet som finns..

är ljudet av vår lyckliga dotter. Jag njuter av livet som mammaledig, det är verkligen härligt! Jag kan fortfarande göra vad jag vill men ihop med Skorpan. Allting tar bara lite längre tid och det är lite svårare att bestämma en exakt tid. Skorpan bestämmer när vi är klara helt enkelt. Jag var en människa som levde efter planering förut, lappar och listor. Perfektionist, det kunde ta två timmar att göra mig i ordning, sminka mig och välja kläder. Det tar en kvart typ numera. Dagarnas viktigaste punkter på agendan är att äta och gå ut på promenad. Jag gör fortfarande listor men när sakerna på dom uträttas är inte så noga, bara att det blir gjort över huvudtaget. Får Skorpan bestämma själv vill hon helst ligga ifred i babygymmet eller i babysittern i samma rum som mig och titta på något färgglatt. Då ligger hon och pratar och fyrar av små lyckotjut. Napp vill hon oftast bara ha när hon är trött och vill sova.

3 kommentarer:

Alexandra sa...

känner precis likadant =)

Maria sa...

Har du hittat hit också Alexandra, eller känner ni varandra?
Jag sitter och ammar Elton när jag trycker på play, när Skorpan snackar börjar Elton stortjuta haha, knäpp:)

Anna sa...

Alexandra:
Eller hur, barn är väl ändå meningen med livet:) med risk för att låta klyschig.

Maria:
Haha våra barn blir osams;)
Nä vi känner inte varandra, jag snubblade över Alexandras blogg via Anna Kellanders blogg så nu "bloggkänner" vi varandra lite. Vi hade väldigt lika förlossningar.