måndag 10 maj 2010

[ANNA] Måndag förmiddag.



Bjuder på lite skönsång från Sarah Blasko, det kanske får din grå måndag att kännas lite ljusare.

Skorpan ligger och sussar, hon lägger helt bisarra brakfisar i sömnen. Jag försöker hålla mig för skratt, det går inte. Varje gång det brister för mig rycker hon till. Snart dax att styra upp lunch. Sen ska vi på vår första föräldragrupp i Domkyrkans församlingshem. Det finns två fel i den meningen, föräldragrupp och kyrka. Ett; jag/vi hatar folk. Då menar jag folk i allmänhet så ta inte åt er. Vi har redan vänner, som vi valt själv. Därför ser jag ingen poäng med att fösas ihop med allmänt folk bara för att vår gemensamma nämnare är barn. Spana in nu när jag har skitkul och hittar vänner för livet alternativt gudföräldrar åt Skorpan. Förmodligen inte. Två; det kyrkliga i det hela är väl inte så stort, det är Bvc:s personal som håller i det. Annars har jag inte för mycket att hämta i kyrkor. Förutom att det är förbannat tyst och skönt och dom är vackra. Vi har inga större planer på att döpa Skorpan i kyrkan, vi gifte oss borgerligt. Vi går ju inte i kyrkan annars liksom.

2 kommentarer:

Linda Jö sa...

Du är så skön Anna!
Härlig musik också.
Stor kram på dig

Anna sa...

Hahaha tack Linda! Du är en riktig tuffing själv:)
Massor kram tillbaka!