torsdag 20 maj 2010

[ANNA] En underbar dag!

Prognosen lovade regn, men regnat har det knappast gjort! Solen har stekt från klarblå himmel och vi har varit ute hela dagen, från nio till fem bokstavligen. Skorpan fyller två månader på dagen idag. Vi startade med BVCbesök och tvåmånaderskontroll kl 09:15, allt är bara bra, hon har gått upp 4,6 hg på två veckor(helt galet!). Nu väger hon 4580g och är 55cm lång. Efter BVC tog vi en promenad runt ån, hem och bytte till svalare kläder, sen lunch på Steves. Kycklingspett och pommes smakade utlandssemester på den solvarma uteserveringen. Efter lunchen blev det Bossesglass och amning i parken. För att sedan tuffa vidare mot nästa "kontroll", nämligen mitt återbesök på Storken. Jag är numera innehavare av en något naggad men fullt läkt muff, underbart(går bra att gratulera i kommentarsfältet).Efter detta blev det en vända på stan och vi köpte lite kläder(till oss själva!) på H&M. Men Skorpan blev som vanligt inte bortglömd utan fick två fina linnebodys till kommande soldagar. Som sagt det blev en heldag utomhus och Linus och jag är riktigt solmosiga. Skorpan däremot som har legat i bara body i skugga hela dan har massor energi och kör för fullt i babygymmet. Nä dags för kvällsmat!


Skorpan har varit helt bananas idag, först var hon heltossig i väntrummet på BVC. Sen tokade hon loss på Storken. Världens roligaste och knäppaste 2månadersbaby!

4 kommentarer:

syster agda sa...

Jag skulle vilja gratulera till en fullt läkt muff! Stort grattis :P

Anette sa...

Ja härlig torsdag! Ni verkar haft det superduper :)

Ps. Linda fick en son i tisdags!

Sarah sa...

Jag såg er idag! Ni traskade på Klostergatan när jag korsade den på väg till stora torget :)

Jag älskar bodyn med kanelbullar! Det finns så mycket bebiskläder som man önskar att de gjort i vuxenstorlek!

Vill även passa på att gratulera till den läkta muffen. Hurra!

Anna sa...

Tackar för gratulationerna:)
Jajemänsan vi finns i verkligheten också, värsta bloggkändisarna haha!