måndag 24 maj 2010

[ANNA] dagens öden och äventyr..

Vardagsrummet 22:04

Linus spelar tvspel, jag bloggar, Skorpan har legat naken på en handduk i babygymet och lekt och tjoat. Nu sover hon sött. Idag har vi haft ännu en härlig ledig dag tillsammans. Vi vaknade inställda på att det skulle regna, men så sken ju solen från blå himmel hurra! Så vi gav oss ner på stan för att uträtta ärenden. Vi betade av H&M-Lindex-Åhléns-apoteket och banken. Efter det blev det lunch i solen på Cioccolata sen pratade vi lite skit med våra vänner som jobbar på China. Sen köpte vi glass på Bosses som vi åt i parken. Linus köpte kaffeglass(jättegod!) och jag valde mörk choklad och melonsorbet, mumma! Efter det blev det en rejäl promenad. När vädret började bli sämre gick vi hem med barnvagnen och hämtade Babybjörnselen(skitsmidigt att handla med Skorpan i den) och bilen och styrde mot Maxi för att storhandla. Jag passade på att köra eftersom jag så sällan gör det, Linus har ju bilen till jobbet. Jag är så innerligt glad att jag tog körkort innan vi skaffade barn, så glad att Linus peppade och hjälpte mig. Det hade säkert inte blivit av nu liksom. Dessutom var det ju nio månader som inte jag drack alkohol och då känns det ju givet att jag körde och Linus kunde dricka. Körkortet är en underbar frihet och en självklarhet att vi turas om att köra, t ex när vi åker på längre roadtrips på semestern.


När vi kom hem från promenaden satt vi granne Jesper i sitt fönster, han tyckte vädret var lite halvdant så därför valde han att vara halvvägs ute, smart! Fy farao vad jag trivs i vårat hus. Just nu bor det verkligen bara folk vi gillar som är våra vänner här.

6 kommentarer:

Moster Maria sa...

Snygg tunika syrran. Vart har du köpt den :P
Hahah puss på dig

Anette sa...

Härlig dag ni verkar haft och fått mycket uträttat!

Sarah sa...

Mäh! Vad är detta? Först ska han steka henne, sen försöker han äta upp henne. Skämmes!

Anette sa...

Sv: Kommer inte ihåg exakt men har för mig att de kostar minst 450 kr st (de små)...

Anna sa...

Jäklar vilka små dyrgripar då:/

elaking sa...

Bilden uppe till höger påminner lite om http://www.boingboing.net/200610271503.jpg