måndag 3 maj 2010

[ANNA] Fika på mitt jobb!

Idag gav jag och Skorpan oss på en riktig långpromenad med destination Ica Maxi, mitt jobb. Skorpan sov hela vägen medan jag stretade på med vagnen, lite kämpigt i backarna, men annars var det jätteskönt. Jag vill ju gärna komma i form lite igen(om jag nu var i form från början?). Jag omformulerar, jag vill gärna komma i mina kläder. Imorron kommer jag ha skitont i fötterna känner jag redan nu, kunde valt bättre skor. Det var jättekul att träffa mina jobbarkompisar och hänga ut och fika med dom i lunchrummet. Linus hämtade upp oss på vägen hem från jobbet, vi passade på att handla lite på Maxi och Ikea.
På Ikea köpte vi bla den här lampan, den är inte alls så lysande i färgen som på bilden dock. Inte vidare snygg men fyller sin funktion, vi ska bara ha en 20 watts lampa i så blir det ett väldigt matt och behagligt sken av den lila färgen. Den ska fungera som amningslampa i sovrummet, man vill ju undvika att tända för mycket på natten. Dels för vår egen del och för att Skorpan ska börja förstå skillnaden på natt och dag. När det är mörkt sover man. Skorpan älskar mobiler och fick en ny med fina små insekter. Just nu ligger hon i sin babysitter och småsnackar lite med den och tittar med stora ögon.


Dom här fina byxorna med tillhörande mössa fick vi av min jobbarkompis Elin. Byxorna är sydda av "gamla, återvunna" jeans. Både mjukt och klimatsmart!

Inga kommentarer: