tisdag 18 maj 2010

[ANNA] Lunch i tropikerna..

..nä äsch vi bara luras, det är Sibylla vid Gyllen som hottat upp sin uteservering. Rackarns goda laxburgare har dom och är lätt valet av hamburgerestaurang(förlåt ähmburger menar jag). Efter lunchen stack vi in på banken och styrde upp det så att säga. Slog ihop tillgångar, skaffade Linus ett kort till mitt konto och startade upp pensionssparande åt oss. Jag blir fundersam när par som skaffar barn tycker att det största/läskigaste stora steget i livet är att gifta sig och ha gemensam ekonomi. När dessa par drar sig för det. Märkligt.. barn kan man skaffa åt höger och vänster men när det kommer till pengar&giftermål, ja då känns det definitivt och lite läskigt. Barn vs pengar..i vår värld är Skorpan det definitivaste och viktigaste. Jag säger inte att man inte ska tänka sig för när det gäller pengar, bara att det är mindre viktigt än människoliv. Efter bankbesöket gick vi till Bosses och köpte glass, himlans varmt och skönt ute idag, vi vill liksom aldrig gå hem. Tillslut så fick vi ändå släpa oss hem till tvättstuga och kvällsmat. Linus klickade hem lite kläder till Skorpan från Lindex. Bland annat denna fina kofta nedan. Han har fria händer att shoppa till Skorpan, vem säger att jag ska bestämma/handla för att jag är mamma?

Förresten Katrin Zytomierska lär ju ha tvillingar i magen, har haft den känslan sen dag ett.

1 kommentar:

Sarah sa...

Min syster säger HambÖrgare, vad sägs om det? Riktig östgötska :)

Imorgon åker jag till Linköping!!

På tal om Gyllen så älskar jag att Lagerhaus kommit till stan!!!