torsdag 31 juli 2014

torsda

 Min familj dukade ut kaffe och bullar i trädgården när jag kom hem från jobbet, himla flott! Efter fikan klippte jag Grynet som hunnit bli lite långhårig, det kliade i mig att klippa en Jim Carrey i Dum Dummare -lugg men jag hejdade mig och gav mig på Stina i Saltkråkan istället. Efter friserandet tog vi en kort loppistripp.

 jag och Grynet (har kammat luggen åt sidan här men jag ska försöka fota så ni får se om ni tycker att jag lyckades;) spanade på Linus och Skorpan som testade löpband


 Det bara blev så... det började med en sen hittade vi fler och vips så hade vi börjat samla på nåt så nischat som barometrar. Så nu pryder dom köksväggen och vi har stenkoll på vädret;) En lite nördig men inte vidare kostsam hobby, dom kostar 20-30:-

Grynet fick ett par knappt använda stövlar för 49:- (Skorpan har ett par sen tidigare, oslagbart dom bästa stövlarna vi köpt, lite kraftigare och tåligare och sen tycker jag dom är attans fina)

Inga kommentarer: