måndag 21 juli 2014

månda

Min familj har njutit sommardagen i Himnabadet med kusinens familj. Min dag var catching up på Maxi, läsa mail, pm, försöka fatta vad som hänt/händer och nitade mig i tummen (som fan så jag fick dra ut niten och det blödde).






 När jag kom hem ville Skorpan cykla (som hela tiden då). Vi gav oss ut på en cykeltur/promenad runt huset, tur att vi har Emmaljunga -77 babyjoggervagnen då haha, för jag fick småspringa med Grynet, Linus höll jämn takt med Skorpan och var genomsvett sen.

Barnen hade somnat, Linus och jag satte oss med en varsin kopp kaffe på trappen, jag rotade efter nåt sött till kaffet. Vi hann bara sätt oss på trappen med kaffet och så tadaaa dök grannen upp med en rabarberpaj direkt ur ugnen och ställde på trappen brevid oss. Det var mamman till grabben som hade den urspårade Ibiza-festen i lördags. Det var en tack för visat tålamod-paj och grabben hade fått hjälpa till att baka den. Åh det var tusan den godaste pajen jag ätit, finns bara ett litet hörn kvar av den. Grabben kan dra en bläcka till nästa helg...

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Men gud så gulligt med rabarberpajen. BRA grannar (både de och ni!)

Anna sa...

Lovisa:
Eller hur! Asså klart vi blev irriterade för det var inte fest det var fan festIVAL men faktiskt så fick vi föräldrakänslor för grabben, det var synd om honom det spårade ur fullständigt och han skäms så. Sen fick vi ju en liten hint av vad som skulle kunna hända en själv om 11-12 år:/ Linus sa det kommer aldrig hända oss för om Skorpan ringer och säger "ameeeeh schyssta jag ska sova över hos Cissi hennes föräldrar är hemma jag looovar" så kommer Linus säga vänd dig om jag sitter i bilen och tittar på dig HAHA