lördag 12 juli 2014

o så lite mer lörda

 Jag skulle plocka ut dynorna till trädgården men dom hamnade i hallen för barnen ville busa på dom. Vi hittade två vilstolar på loppis för 100:-/st och fick dynorna på köpet. Dom är i jättefint skick och har den där härliga 60-talsgula färgen jag älskar.


 När Grynet sov spelade resten av familjen Linus gamla fina memory. Vi drog igång spelandet när Skorpan var två med såna "allra-första-spel" och nu har hon byggt upp en riktig spelsamling av en massor kuliga.


Skorpan hjälpte mig göra mer hummus på eftermiddagen till veckans utflyktsmackor. Sen dök syrran upp en sväng hon hade med sig en överraskning, ett bäddset. Skorpan blev så glad och ligger i skrivandets stund och sussar som en prinsessa i det, ni kan ju gissa motivet...;)

Jag ska återgå till 


4 kommentarer:

Unknown sa...

Åh såna dynor hade vi när jag var liten!♡

anna sa...

Nej va kul! Dom kändes så där barndom och lantställe:)

Lovisa sa...

OMG, var det Frost-motiv? ;-)

Anna sa...

Lovisa:
Det vet du!!