torsdag 3 juli 2014

torsda

Vi har spenderat eftermiddagen med att planlöst och planenligt susa runt i den blå kombin. Stanna där det behagar oss och äta lite här o där typ. Grynet är ju en följamedare som bara finner sig i vart hon hamnar, inget knussel där. Inte för att Skorpan är vidare "jobbig" men hon är ju 4 år och med allt vad det innebär;) vad jag menar är väl att det kvittar Grynet vart vi ska och vad vi gör hon kan ju inte gå så hon har ingen talan haha. 

 så vi passade på med Skorpan hos farmor&farfar att gå o dra, titta på blommor ääälskar den här pelargonen (varför köpte jag den inte så här i efterhand?!)

 Grynet fick den här papegojan till sin stringhylla, på samma loppis kippade Linus efter andan och gjorde ett sånt där kamerafynd som gör att han inte är talför på en halvtimme. Han betalade 3 guldpengar för en gammal analog kamera han satt och suktade efter på nätet senast igårkväll. Jag har fått pippi (HAHA) på porslinsfåglar tydligen och det flög in en ny i vår bokhylla idag. Nån slags hake eller mes, vemfanvet. Gillar att halvgömma dom lite bland böckerna i bokhyllan Linus byggde runt dörröppningen. Jag gillar när man får stå och titta en stund på inredning och upptäcka nya saker som tittar fram.

30% rabatt på Villervalla strumpisar, Villervallamönstren är inte riktigt min stil men deras strumpbyxor gillar jag för dom har så klara och färgstarka nyanser.

Linus bombar er med ett bildinlägg från eftermiddagen om ett tag, stay tuned. Sista vi hörde från Skorpan så hade hon torsdagsmys med farmor&farfar framför Lejonkungen som hon inte sett innan. Hon älskade den och filmmusiken (som dom lyssnat på resten av kvällen)!

NU: soffan och deckare, mitt blårandiga "polarn&pyret" nattlinne raggsockar och kofta, kolhydrater och socker bara mata och gapa, skölja ner med ett glas rödvin. Dekadent så det förslår. Underbart så man förgås. Så jävla skönt att man inte kan behärska sig, long live free spirit.

6 kommentarer:

Lovisa sa...

Klockrent bloggnamn! Sött och träffande.

Jag blir så jägarns loppissugen när du bloggar om era inköp. Måste se mig om efter ställen att besöka i helgen. Vill du avslöja nåt guldkorn?

anna sa...

Tack Lovisa!! Asså mina bästa är Erikshjälpen, Hjärta till Hjärta och Skeninge Återvinning:)
Kram

Stina sa...

Fantastiskt bloggnamn!!
Håller med Lovisa - du är grym på att loppisfynda. Det är verkligen en talang...!

Unknown sa...

Perfekt namn! Jag har den kameran som Linus köpte, plus en annan ännu äldre. Finns det nåt värde i dom? Den som Linus köpte åkte i backen så den är säkert paj men den andra är nog hel. Jag kan ju inget alls om sånt. Tyckte de var fina bara och tog dom som minne från farfar.

anna sa...

Tack Stina:)!

Tack Maria:)
Nja så mycket ekonomiskt värde har just den kameran inte, 150-200:- det är just ATT hitta dom och att dom funkar. Värdet ligger mest i att det är kul för den som kan hantera den och få ut bilder ur den. Linus är ju lite pillig och påläst nu så han fixade i ordning på en annan modell av kamera som han köpt för 40:- och sålde för 340:- så det var ju en förhållandevis fin peng. Vad är det andra för modell på kamera?

Unknown sa...

Ah ok:) ska kolla imorgon:)