torsdag 10 juli 2014

mer torsda

Skorpan skrev en handlingslista och drog till Maxi med Linus. Asså hallå nä jag lyckades undvika Maxi nästan hela semestern;) amen öh åker ni till era jobb när ni har semester elle? Linus då? Man blir ju wätt impad jag bara matade på med du kan ni greja det här o det här på vägen o just ja en kollega ska gå i pension det finns ett kuvert på jobbet..Amen Linus bara naila alla grejer och lite till jag inte tänkt på. Det här som en del kvinnor kör..jag måste görat för det blir inte rätt annars. Nä gäller inte här.


 Grynet vill du ha en kastrull med vatten att leka med? Asså jag måste lära mig att det är jag som får torka/plocka undan efter alla knasiga lekar jag peppar.

 min garderobs absolut billigaste plagg, köpte klänning på en bakluckeloppis för EN GULDPENG! några kaffefläckar på den var anledningen, det gick bort med Vanish trots att fläckarna var 50 år gamla typ. 

 Jag lade Grynet att sova i vagnen i  trädgården i skuggan i förmiddags, så himla smidigt. För när jag var tvungen att styra mot frisören så fortsatte hon sova på vägen:) Det känns sjukt lyxigt mot när Skorpans första sommar och vi bodde i lägenheten. Nåt annat som är skönt den här vändan är att Grynet inte är bebisbebis på sommaren när det blir så här varmt. Den sommaren Skorpan var nyfödd var det så inibombens varmt och det var så jobbigt för henne och vi var lite oroliga.

 nyvaken Grynet

 lunch i trädgården, Skorpan och jag köpte så gott surdegsbröd borta på bageriet och Linus gjorde bästa lunchmackorna! När vi gick till bageriet såg Skorpan en tant gå in i "affären där man plattar sig" (solariet ni vet) Snart blir du platt! ropade Skorpan (tror inte tanten fattade att det var till henne) Alltså jag skrattar så jag kissar på mig, jag är en dålig mor som inte rättar henne och förklarar att det är solapparater där inne o inget annat. Men HUR kul är det att hon tror att man lägger sig i solarierna för att..platta till sig lite..?!

 kaffe i muggarna från förra årets Vadstenatripp!


mot kvällens bad!

 Linus köpte med muffins...Grynet kastade sig över Marias tallrik med rester.. 

Vad jag skrattade åt Skorpan härom morgonen, hon kom upp ur sängen och sa jag är alldeles krånglig och svängig! Det var med andra ord jag är helt rufsig o tufsig och lite vimmelkantig...

Just ja ett bakluckeloppisfynd blev det igår, en bok till Skorpan. Den HÄR för en guldpeng, ja fast på svenska då. Fint!



Inga kommentarer: