fredag 18 juli 2014

freda

 Barnen sover, Linus var nyss inne i blå rummet där jag sitter med datorn och tog upp en beställning från köket. En rom&cola och ostbågar. Han undrade om jag ville ha en 2:a eller 4:a (asså 2:or är ju för töntar, ge mej en 12:a) men aja en 4:a fick det bli jag är ju en trött mor också. Linus kom nyss tillbaka och köket meddelade att 4:orna är slut men jag kan få två 2:or i samma glass hehe. [OMG gift med Magnus Härenstam.]
Annars i Tannefors så hade gatan sitt veckoliga kines-besök igår. Asså som vi rivit oss i huvudet när det en gång i veckan hela sommaren har kommit en busslast kineser. Dom går upp och ner för gatan (alla med kameror runt halsen). Känner på buskar och träd, fotar husen. Hänger oblygt över häcken och spanar på oss som på safari. Vad har vi missat?! Är det nån som har ett världskänt lärkträd på tomten, är grannen kändis?? Tills igår, när grannen berättade att bussföretaget hade avtal med den skitheta kinarestaurangen uppe på gatan. Amen vafan, stackars kineser, vilken kinamatupplevelse det måste va? Eller dom kanske tar en dagens, plankstek? Jag blir matförgiftad bara av att kika in där...

Nu ska jag släppa datorn, ladda en tvättmaskin och plocka fram lite till imorn. Det blir en roadtrip!


 stjärtskåran Forsberg (kunde varit jag men turligt för Markus var det den lilla) hoppar bomben över Markus huvud och övar simtag sen.

 vi har tillbringat dagen i Himna


 Linus flyger i luften och landar med ett plask!

 barnen hoppade om och om igen från kanten i djupa bassängen , vilka blötdjur! Sen spelade dom memory, Grynet gjorde sitt bästa för att sabotera.

Inga kommentarer: