söndag 23 mars 2014

sönda



Jag jobbade stängning igår och min familj var hembjudna till föris-bästisen på middag och bus. Dom hade en mycket trevlig kväll borta i Åbylund. Det (enda) braiga med att sluta 22:15 är att man inte börjar förrän 9:15 dagen efter, numera har man ju förmånen att få vakna så tidigt oavsett dag så då hann jag ju med att få se mina barn en sväng imorse innan det var dags att åka tillbaka till jobbet.

 mmm bacon och äggröra, alltså bacon passar när som på dygnet.

 hurra bacon även till middag!!

Jag klev in i hallen vid 16:40-tiden, tankade bilen efter jobbet och blev sen i Tornbytrafiken (den är inte nådig på helgerna!). Linus drog fram som en tromb i köket och styrde med middag, skomakarlåda (en av mina favoriträtter) Ett glas rött av modell lite kraftigare i smaken till det och jag lade en arbetsdag bakom mig. Resten av familjen var skönt utelek mosiga efter att ha tillbringat förmiddagen i skogen och eftermiddagen i lekparken i sällskap av kusinen och farbror Markus. Det är manshelg. Det är det varannan helg, då jobbar jag och min syster. Nu ska jag stänga av datorn och försöka att inte somna framför tv:n (det är mitt nya, jag är helt död på kvällarna, jobbet och tvåsmåbarnslivet tar sin rätt) från att man vaknar vid 06:30 tills att vi stupar i säng vid 22:30 är det verkligen fullt ös medvetslös. 

Men innan jag somnar så är det dags för en kvällsmacka deluxe, räkmacka. Köpte färska räkor och tekakor från bageriet på mitt jobb. Äta igen tänker ni? Amen hallå eller det är ju säkert 3,4 timmar sen vi åt middag. Familjen vi äter mest jämt Forsberg det är vi. Mat är meningen med livet. Om det inte vore för att det var full karate 24/7 så att våra stjärtar knappt nuddar en stol på hela dan så skulle jag och Linus se ut som Edward Blom for sure, vi delar hans kärlek till det goda. 

Inga kommentarer: