fredag 21 mars 2014

det där dockskåpet ja...

När Skorpan gått och lagt sig vaknar dockskåpet igen...det kliade i mammans fingrar och hon satte igång att möblera. Sen kom Linus ut till mig vid köksbänken där jag stod och hade med sig kamera och stativ. Linus började fota och höll sen på i en timme och förlorade sig helt i dockskåpets förtrollade miniatyrvärld.



bilderna på sovrummet med rislampan känns som från en IKEA-katalog.
 jag älskar hur ljuset faller i takfönstret, så verkligt.

ett blått "finrum" precis som hemma hos oss! jag är dock glad att vårt badrum har mindre öppen planlösning än detta;)

hur sugen blir man inte på en macka och mjölk i det här köket?





6 kommentarer:

Unknown sa...

Fräna bilder! Och vilket fantastiskt fint skick det verkar vara i. Så kul att det är så välbevarat!/Yvvi

Lovisa sa...

Men så gulligt! Får man flytta in?

Hoppas du jobbar på måndag förmiddag för då kommer jag och hänger i ert pantutrymme några timmar på förmiddagen. Är med i en kampanj som min praktikplats anordnar :-)

Anna sa...

Yvvi!
TACK:D

Lovisa!
Nej äre så:) va kul! Det himlans trista är ju att jag inte börjar jobba förrän kl 14 (varannan måndag har jag dagpass o varannan kväll) så synd!! Hoppas kampanjen går finfint!

Fru E sa...

Kul att se dockskåpet, mitt gamla ä nästan på pricken likt!!! Olle och Bosse leker med det hos mamma o pappa! Samma gubbar, sängar och möbler! Mitt badrum går dock i blått kakel samt senapsgult badkar och toasits! Kram och hoppas Skorpan hade en top notch dag igår... Vi ses på kalaset!!!! Kram till Er och ha de bäst!

anna sa...

Nej va kul fru E! Du får komma hit nån dag så får barnen leka ute så kan du o ja leka med dockskåpet:)

Fru E sa...

Absolut..., tänkte på, kan vi inte slänga ner barnen i källaren på kalaset får vi leka redan på lördag :)