torsdag 6 mars 2014

6 snabba

1.) Ringsignal på mobilen  - Le Tigre Sixteen
2.) Hur är du? - Impulsiv, rolig (skrattar ofta åt mina egna skämt, jag ÄR den roligaste jag känner, sen kommer Linus), nyfiken, effektiv (snudd på hetsig)
3.) Shoppingsvagheter - väskor, loppis (porslin, plåtburkar) retro barnkläder
4.) Generella svagheter -  True Detective, gula saker, tapeter
5.) Musthaves - kaffe med mjölk, rödvin, sockerdricka smågodis, bullar allt som är dåligt
6.) Sånt som är lite jätteläskigt - stora samlingar små barn (typ förskolor), folk som inte tvättar händerna, ålar, blöta kalla disktrasor, tunnelbanan (Stockholm över lag när jag tänker efter)

nu svarar ni på samma i kommentarsfältet så har jag nåt att läsa ikväll, guuud det är ju inget på tv på torsdagar (Lyxfällan funkar ju, men förutom det). Sju år i Tibet var det visst ikväll, helt otroligt nog lyckats med att inte se den, är den nåt att ha? Att döma av hur Brad Pitt ser ut är den från 1997, BC.

Förresten ni andra True Detectivare därute kolla in det här Youtube-klippet min vän Frida tipsade om, sett det två gånger, skrattar högt.

5 kommentarer:

Yvvi sa...

Ja vad kul!

1.) Ringsignal på mobilen - En vanlig traditionell riiiing, riiiiing. Skäms lite när det spelas musik från andras mobiler som ringer. Framförallt sådana dära Sällskapsresan- eller Jönssonliganlåtar.
2.) Hur är du? - En riktig drömmare och rätt schizofren. På ett positivt sätt. Väldigt snäll också. För snäll ofta. Tjurskallig om man ska plocka fram något neggigt också.
3.) Shoppingsvagheter - Nej inte direkt. Men jag gillar halsdukar/scarfes och skor.
4.) Generella svagheter - Mat i för stora mängder. Facebook.
5.) Musthaves - Kaffe med mjölk i på morgonen punkt.
6.) Sånt som är lite jätteläskigt - Slemmig hosta. Snor. Kräks. Gula/torra hälar. Långa naglar. Offentliga toaletter. Hua!!

anna sa...

Haha Yvvi, jag uppdaterar diwekt min lista med alla dina lite jätteläskiga saker!

erika sa...

1.) Ringsignal på mobilen - Veronica Maggio - Hela Huset (har introt till True Detective som ALARM-signal dock, den du ;)!)

2.) Hur är du? - Glad, omtänksam, organiserad (inom vissa specifika områden), lättrörd

3.) Shoppingsvagheter - Klänningar, skor, halsband, nagellack

4.) Generella svagheter - Serier (duh?), små, goa bebislår (äter ej!), sovmorgnar

5.) Musthaves - Nybakat bröd med Hertig-ost & fikonmarmelad (TIPS!), vaniljkesella med färsk mango, rosé på våren/sommaren

6.) Sånt som är lite jätteläskigt - Clowner (generellt personer som är utklädda så en inte kan se deras ansikte), fladdriga insekter, djupt, mörkt vatten

Haha, åh, jag älskar ju såna här listor! :)

Lovisa sa...

1.) Ringsignal på mobilen - vanliga iphone-signalen. Så ja, jag börjar rota efter min telefon sju gånger per dag fastän det är någon annans som ringer.
2.) Hur är du? - Effektiv, driftig, nästintill hysterisk ibland. Tänkare. Funderar mycket. Vill mycket. Höga ambitioner.
3.) Shoppingsvagheter - ljuslyktor. Choklad. "Vardagslyxgrejer", typ Norinsost.
4.) Generella svagheter - fika. Glass. Barnkläder.
5.) Musthaves - kaffe. Pussar. To do-listor.
6.) Sånt som är lite jätteläskigt - Haha, seriöst kan jag inte komma på nåt. Jag är stenhård.

Anna sa...

Erika!
Kom hit och smaska lite på Grynets lår;)Grymt med True som väcksignal ju, fy tusan va snyggt introt ÄR trodde Topof the lake var det snyggaste med bästa musik men nä, True är bääääst!

Lovisa!
Lägger till To-dolistor hos mig med, har åtminstone 3 om dan! Fy fan va du är hård ju, inget är äckligt, jag är avis!!!