fredag 28 mars 2014

freda

 Morgonens tandborststund, Skorpan har själv valt kläder sommarens strandklänning och en solhatt, jag förstår henne hela undervåningen badade i värmande solsken.

 jag och Grynet tog det långa benet före det korta och skuttade in till stan för att köpa en klänning som jag spanat på till Skorpan som äntligen landat i butik och en vårjacka till henne. Grynet var väldigt nyfiken på alla som passerade förbi vagnen, när vi stod i kö i butikerna så var det alltid nån gammal dam bakom oss som gölligöll-pratade med henne. Dagens största ögon (med gapande mun) fick två somaliska kvinnor som böjde sig fram och pratade med henne och som vanligt Kappahlhissen. 


 hittade dom här två barnscarvesen längst in i Skorpans garderob jag blev jätteglad för jag hade glömt bort dom och jag tycker så mycket om dalamönstret

 mellisdags för Grynet i skogen, in i det allra längsta vill vi att hon äter hemlagat och riktigt frukt (istället för gegget på påse/i burk, inget fel på det men så himla onödigt dyrt och omiljövänligt med alla påsar/glasburkar)

 när vi kom hem från skogen sa Skorpan att det är så skönt så jag vill vara kvar ute, sen låg hon en timme på alla fyra i rabatten och letade daggmaskar

när vi kom in intog hon sin favoritplats (naken och på bänken, familjen Bohem) och började producera sina konstverk 
 
 först ut tjej med snö i håret "tigermage" och supernsippor, följt av kompisgubbar, den orangea av dom som kallas "kartonggubbar" för att dom har kantiga magar ser ut som en vuxen har försökt rita som ett barn på nåt vis. Jag älskar hennes vilda fantasi och kreativitet. Speciellt gubbarna som har djurinslag som tjejen med en "tigermage".

 Grynet provade sin nya baddräkt och jag drog efter andan, sötchock!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjejen med tigermagen kan ju vara vilken mamma som helst som har ränder på magen :)

anna sa...

Haha en sån tigermage;) jag hade medvind och klarade mig helt från såna men hade jag fått det då hade jag lätt kallat det tigermage:)!