fredag 14 mars 2014

Linus födelsedag.

 Linus skruvar isär en apgammal kamera, lagar den och får assistans av Skorpan.


Linus födelsedag.
 Lena Larsson! Min man tar också hand om barnen;) Observera att Linus kände sig tvungen att bjuda på en sk Mjölbyhaka.

 är det födelsedagsfrukost så är det bacon och äggröra!

Vi frågade Skorpan vad hon ville göra efter frukost och hon svarade fixa i trädgården. Det ville ju vi med men vi kände att det blivit rätt mycket sånt de senaste dagarna så vi kunde absolut göra något Skorpan ville istället, cykla, gå till en lekpark eller åka till Valla. Nä hon ville fixa hemma så det gjorde vi. Så idag har vi krattat mossa, tvättat fönster och fasaden runt entrén.

Skorpans födelsedagskort till Linus. En kung som är ledsen för att han inte har någon mamma. När man har en högtid att fira men inte hittar kortet att uttrycka det. Ring Skorpan.

köket när barnen somnat, vi sitter vid köksbordet med varsin laptop. P3 skränar house/dansmusik, båda tycker det är rätt störigt ingen orkar resa sig. Linus försöker vara cool:

- Alltså jag gillar ju sån här musik. Egentligen. Klockan är bara lite för mycket. (klockan är 19:25, joråsatteh)
jag - det här måste vara Skrillex senaste.
(radiorösten: det här var från Skrillex senaste platta). OBS jag hatar sån musik, får lite huvudvärk, MEN koll har jag cool är jag.

Linus- Anna coolhetsfaktor
0 - 1

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Mjölbyhaka, det kan varit det roligaste jag läst på länge :)

Frida D sa...

Bengt brukar säga att en Mjölbybo är som en lång dvärg på grund av all inavel. Bengt har heller aldrig varit i Mjölby kanske ska tilläggas.

anna sa...

Haha Bengt you're beeing so ignorant;)

Anonym sa...

Haha! Skönt att se att det inte bara är min karl som är bra på att "ta hand om barnen" ;-)
Alltså Mjölbyhaka, ja dör av skratt!
Kanske för att den där hakan känns väldigt igenkännande från min inavelsby hemma i norr ;-)
/Lena