torsdag 20 mars 2014

födelsetorsdag

Min dag startade med att jag klev ur bilen på personalparkeringen och jag insåg direkt att jag glömt min jobbnyckelknippa i min andra jacka hemma. Första gången jag glömmer jobbnycklarna hemma, sjukt störigt! Ett jag kommer inte ens in på Maxi, två ännu mindre in på kontoret där jag ska jobba och tre jag kommer inte ens in i mitt skåp med mina arbetskläder...gaaah. Efter att ha inväntat en kollega och kommit in på Fort Knox så fick jag tag på extranyckeln till mitt skåp och därmed mina kläder men sjuukt jobbigt att jobba utan nyckelbrickan, till kontoret är det inte många som har tillgång av mina kollegor och att vara beroende av att hitta/hämta nån stup i kvarten när man ska in/ut driver en till vansinne. Linus skulle ju lämna Skorpan på förskolan till kl 8 så jag ringde honom och han var snäll att svänga ut med nycklar. I och med strulet på morgonen försvann dom där tjugo minutrarna jag kom för tidigt för att sätta igång tidigare för att tjäna lite tid då jag skulle på ett en och en halv timme långt möte under dagen och jag inte ville jobba över för länge i och med att Skorpan fyller. Aja jag fick lämna lite till arbetsdagen imorron!

Skorpan har blivit så firad idag, det har ringt och trillat in kort (det mest exotiska från Norge där Skorpans farfar jobbar just nu, där stod det grattis på din bursdag norska alltså vilket knasspråk!) och presenter. Linus fick väcka födelsedagsbarnet imorse, när hon kom ner och såg ballongerna och insåg att det var hennes födelsedag blev hon så glad. Hon tog ett varv förbi hallspegeln för att se om hon såg någon skillnad, om hon kanske såg lite större ut (haha gullunge).

När Linus lämnat Skorpan på förskolan och nycklarna till mig åkte han hem och slog en pling till dr Anders. Nä vi är inte så jätteoroliga men som sagt i och med att hon inte är så gammal så ville vi rådfråga över telefon iallafall. Ni som går hos dr Anders vet att det sällan är jättemycket rådfråga (och aldrig något trugande för att få en tid till sitt barn som det fan kan vara hos VC) utan pang bara så får man en tid. Det längsta vi väntat på en tid är väl tre timmar från att vi ringt. Här tar man det säkra före det osäkra och Linus fick en tid en timme från han ringt. Grynet var glad och flinade hos Anders trots blodprov. En grundlig undersökning och svar direkt på provet, min melodi när man går därifrån känner man sig säker. Jag gillar att dom allt som oftast tar ett blodprov för att se CRP, det ger ju en fingervisning för barn är ju inte alltid helt lätta att läsa av eller att dom själva ska förklara. Grynet då? Jodå hon har en kraftig förkylning men det finns inget värre än så att vara orolig för. Då vet vi det. Sköterskan (Margareta) hos dr Anders hade sett mig på Maxi gravid och tyckte det var kul att se produkten. Vansinne att människan känner igen mig, vi har väl varit där med Skorpan alltsomallt 5 ggr på 4 år och HUR många barn/föräldrar strömmar inte genom den mottagningen?! Eller så kan det ha med att göra att vi döpt henne till Skorpan...jag gissar ju på att hon är deras enda patient med det namnet...

Inga kommentarer: