måndag 3 mars 2014

månda

05:30 vaknar en sista gång, klockan ska ringa om en kvart (vaknat en gång i timmen hela natten, gäsp typ) ger upp och går upp, sminkar mig och klär på mig

06:00 äter en macka och dricker en kopp te

06:30 går ut genom ytterdörren och skrapar bilrutan, skrapar även vår andra bil för att vara snäll mot Linus som ska ta den till förskolan. Linus och barnen har vaknat och han ser mig skrapa "deras" bil och kommer ut i morgonrock och ger mig en puss.

06:45 kliver in genom personalingången, byter om

06:50 en snabb kopp kaffe i fikarummet, 08:45 frukost med min kollega Nettan och 12:30 lunch med ett gäng kollegor

07:00 stämplar in och min första dag tillbaka (nu har jag ju jobbat lite extra och varit på några möten) susar iväg.

15:15 stämplar ut och gasar hem

15:35 kliver in genom dörren, Grynet sover, Linus och Skorpan läser i soffan. Skorpan berättar om sin föris-dag som varit toppen, Linus&Grynet var en tur i skogen och fotade när Skorpan var på föris. Spana HÄR.

Denna vecka jobbar jag massor så det får bli dom uppdateringarna här det hinns liksom.

1 kommentar:

Lovisa sa...

Pust! Jag blev trött bara av att läsa. Snacka vardagschock!