tisdag 4 mars 2014

en fet tisdag

 Min klocka ringde 05:40 även imorse (lyckos mig, vansinne att jag är vaken fortfarande) jag smög som en ninja för att inte väcka resten av familjen.

 kul att Linus fotar på dagarna, både för er och mej:) så får jag ta del av familjens äventyr även fast jag är på jobbet!



Vår hyresvärd var här i förmiddags och fixade lite, han är en ung kille (typ 24ish år eller så) han har lite svårt att värja sig mot Skorpan som vill hjälpa honom varje gång han är runt huset o fixar. Han kan liksom inte säga nej och det slutar oftast med att han busar med henne. I förmiddags var han här i två timmar. Linus och han diskuterade trädgården, vi har fria händer och han var inte omöjlig med nåt. Han gav oss en nyckel till fastigheten brevid och dess förråd fullt med diverse trädgårdsredskap och gräsklippare. Jag betade av ett 6:45-16 pass. Låste upp Maxi, mina kassörkollegor sålde semlor utav bara tusan (för att inte tala om mina bagarkollegor som bakade så svetten lackade) jag fixade med scheman, ersatte frånvaro och grejade med det jag gör alltsomoftast. Handlade lite efter jobbet (sjuk fördel i att jobba i butik, handla på vägen hem har aldrig varit smidigare;) När jag kom hem hoppade Skorpan jämfota och höll på att bubbla över för att berätta att dom köpt semlor till fikat. Jag fick min favorit, wienersemla, Skorpan valde dammsugare för semla är inte hennes grej (hon älskar dammsugare!). När barnen lagt sig målade jag och Linus vårt köksbord. Det var den dan, nån annan än jag som inte hinner blinka från att man gått upp till att det blir kväll?

Inga kommentarer: