torsdag 24 maj 2012

[ANNA] torsda

Efter att ha jobbat 7-14 (räknat, redovisat, registrerat in betalda fakturor, gått igenom mail och hjälpt kollegan en stund i kassan) så åkte jag och plockade upp Skorpan. Hu vad varmt det har varit idag, med risk för att låta som århundradets gnällspik så ja, jag fryser hellre aningens än svettas. Alltså jag är kritvit, rödhårig och älskar mina 5o-talsklänningar. Jag är hellre sval, blek och matt än högblank, röd och svettig (not very ladylike hörni!) Nog om det. Skorpan som var varmast i kommun när jag hämtade henne tyckte det var skönt att komma in i sin mors ac-svala bil ( 16 grader ska det va;) jag hade packat ner en dricka till henne som hon svepte så fort hon satt sig.

Precis innan jag skulle sätta mig i bilen från jobbet så såg jag att jag hade fått sms av bästa Mallan som ville ses! Så Skorpan och jag lämnade bara våra väskor i hallen, slängde in två maskiner tvätt och mötte upp Mallan&Ingrid nere på gatan. En tur på stan i fint sällskap och en liten blåbärsglass till sparven senare gick vi hemåt igen. Min älskade Palmgrensväska som jag lämnat in hos skomakaren (den har ju sina 40 år på nacken, ena handtaget hade lossnat i "sömmen") var dessvärre inte färdig än.

På väg hem från jobbet!

Ikväll går ju denna kanonrulle!

Inga kommentarer: