måndag 14 maj 2012

[ANNA] månda

Veckans första dag till ända. Ja eller inte riktigt då men snart, imorn väntar precis som idag en 05:30 uppstigning för hela familjen. I skrivandets stund sover jesusbarnet i krubban i sitt rum, Linus duschar och jag har precis givit grannen en mugg mjölk. Grannen var lite kort om mjölk till sin matlagning så jag tassade ut och mötte honom i trappen i min heta flanellpjamas och en liter mjölk. Mjölk, vitlök, ägg och ketchup brukar vara dom hetaste bytesvarorna mellan lägenheterna på Körsgata.

Imorn väntar som sagt jobb/dagis för samtliga. Jag öppnar det gamla Maxit imornbitti, kl 10-11 ska jag på videokonferens så det är till att kamma sig innan jobbet imorn.


Linus hämtade Skorpans pass idag.
Skorpan ser sådär bestämd och surmulen ut, som man ska om man blir kidnappad på en flygplats och riskerar att hamna i ett land utan utlämningsavtal, bra då känner flygplatspersonalen igen henne isåfall.

Inga kommentarer: