fredag 4 maj 2012

[ANNA] mother of all gods!

Jag har duschat och druckit ett glas rött, nu ska jag självdö i soffan.

Dagens arbetspass bjöd på enorma kortproblem mellan 15:30-17:30, det mina vänner är när det är som mest kunder i butiken en fredag. Samma problem rådde i alla ICA-butiker i hela Sverige. Jag hade en puls på ungefär 689 var högröd i ansiktet och helt genomsvett. Alltså det är ju inte mitt fel att det var problem men vi kan lugnt konstatera att det blev mitt problem i egenskap av arbetsledare i kassan. Min telefon ringde oavbrutet, köerna ringlade lååånga och bankomaten utanför blev tillslut tömd på kontanter. Alla i kassan gjorde sitt allra yttersta för att hjälpa alla stackars kunder så gott det bara gick. Efter en halvtimme av kaos sprang jag in på toan drog skjortan över huvudet och slet av mig tröjan jag hade under och kastade ifrån mig den. Då var jag V A R M. Men så till slut så, efter två timmar, funkade allt igen vi drog alla (inte minst jag) en lättnadens suck och började operation damage report (plocka ordning och reda upp allt som blivit slängt åt sidan). Nu ska jag andas lugnt en stund till sen släcka, imorn ringer klockan 05:30.

3 kommentarer:

K sa...

Jag var en av kunderna som lyckades tajma dagens fadäs och jag måste säga att ni hanterade hela situationen oerhört proffsigt och snyggt!

K sa...

Jag var en av kunderna som lyckades tajma dagens fadäs och jag måste säga att ni hanterade hela situationen oerhört proffsigt och snyggt!

anna sa...

åh tack va snällt! det ska jag hälsa kollegorna:) det var min stressade röst i högtalarna;)