onsdag 30 maj 2012

[ANNA] kvällsblogg

Denna kom Skorpan hem med (istället för det lila spektaklet).




Innan middagen lekte Skorpan med en katt som bor i kvarteret, vi har fått veta att den heter Jesper (precis som grannen). Det är kul med barn, dom tänker förutsättningslöst att djur förstår precis samma saker som människor, och pratar med dom med exakt samma tonfall vuxna tenderar ju att ha ett annat tonfall/sätt att prata med djur. Skorpan satte sig brevid Jesper och pratade om köttbullar och glass som hon ätit och sa; titta har du sett, molnen? till honom och pekade i himlen. Sött så man nästan blev lipig.
Lite rörigt blir det ju med namn, katten och grannen, farmor&farfars ena hund heter Wilma precis som kusin Vilma. Skorpans farmor har lärt henne vad hennes mamma och pappa heter. Fascinerande att hon redan förstår det, det brukar ju dröja innan barn förstår att föräldrar faktiskt heter något förutom mamma/pappa. Hon har hajjat läget och berättat på dagis att hennes mamma heter Anna och pappa Linus. Igår när jag mötte Skorpan och Linus så sa Linus kolla vem som kommer där! Anna! ropade Skorpan (det kändes lite märkligt haha). Det var dock undantag annars säger hon alltid mamma, men ibland hakar hon på om jag t ex precis sagt Linus.

Nähä ni NU - Mad Men och en kvällsmacka! Imorn väntar tidig uppstigning dagis och jobb för hela familjen. Fredag ska vi se om vi kan pussla ihop utan dagis (vi "behöver" bara dagis 50 min, det är det som diffar mellan mitt morronpass och Linus kvällspass med restider osv). Eventuellt kunde kanske grannen vara barnvakt en stund (Skorpan sover dessutom middag så dags).

3 kommentarer:

banditgrrrl sa...

Det var en fin lite klänning (?). Och galgen är ju alldeles fantastisk om jag får säga det själv! ;)

Anna sa...

Galgen är underbar;) jag fick ju två och båda hänger i Skorpans garderob nu:)!

banditgrrrl sa...

Fint att höra!