söndag 20 maj 2012

[ANNA] sönda

Puuuh. Djup utandning. Barnet ligger i sängen och sussar jag har duschat och hoppat i flanellen. Bra jobbat fru Forsberg.

Idag har jag kört min längsta resa själv i bilen (dit) och jag och Skorpan hem. Jag har ju inte haft mitt körkort så där aplänge diwekt och jag kör ju mest i innerstan (har ju inte så många andra agendor) och visst jag har ju kört långa sträckor förr men då har ju alltid Linus varit med som jag frågat ibland om jag känt mig osäker på något. Idag brände jag ju ner ända till Ödeshög och hämtade hem barnet själv. Bara att ha en 2-åring i baksätet som man inte når på nåt sätt om hon tappar napp/blir arg ledsen osv och inte för många ställen att stanna på längs E4:an är ju en anspänning i sig. MEN jesusbarnet stämplade ut när jag blinkade ut från Björkvägen och sov som en stock hela vägen hem. Sen kom trix två, springa upp till lägenheten låsa upp, ställa upp dörrar, kånka 12 pannor sovande barn uppför alla trappor utan att hon vaknar för mycket, lägga ner henne i sängen och sen springa ner till bilen. Köra ner den i garaget och back-trixa in den i den svintrånga rutan under tidspressen Skorpan är själv i lägenheten tänk om hon vaknar och ropar efter mig under dessa minutrar. Svettig i armhålan. Ja. Fixade det. Ja. Jejj supermom!

Själv ner till Ödeshög i bilen var en underbar frihetskänsla. Jag lyssnade på katig hiphop och blåste fram i 140 knyck. Till Väderstad. Där hade två bilar blivit stoppade och det stod poliser efter vägen. Fru Forsberg kände sig inte lika untouchable längre och bromsade skamset ner till 110. Ironiskt nog med Jay-Z:s 99 Problems i högtalarna. Jag kör i 110 NU, har ingen broken taillight och är vitast i kommun* dom kommer inte stoppa mig..inte stopp mig.. och nä det gjorde dom inte.

*förutom gluten&ägg-Jocke som gick i mellanstadiet med mig på Blästadskolan. Han kan vara vitast i kommun, vi delade på en näve pigment.

När jag kom ner till Ödeshög badade Skorpan i sin nya pool i den kvava värmen det såg döskönt ut. Hon blev glad att se mig men inte lika som jag blev att se henne haha. Snälla svärmor lagade middag åt oss så jag och Skorpan slapp stressa hem och fixa med det. Vi åt ute, mmm gott och skönt. Jag fick se ett filmklipp som farfar Ken filmat på Skorpan när dom var på cirkus, hennes ögon lös av glädje:) När vi skulle åka hem skulle förhalaren Skorpan bara..vi hade inte vidare bråttom så hon fick bara en stund. På vägen hem sov hon som sagt stenhårt. Till och med när hennes mor hamnade bakom en lastbil som körde om en annan lastbil så hon fick bromsa ner till 80 (i omkörningsfilen) och glömde sig helt och gapade fitta fat handgranat i bilen. Alltså man får inte köra om en lastbil med en annan lastbil OM det är en massa andra bilar precis bakom det är ju för fan allmänt folkvett. Eller? Trillat ner från dumträdet och slagit i varje gren. Döm av min förvåning när sen inom 10 minuter samma sak händer igen. Tydligen jobbade den efterblivna lastbilschafförens brorsa på ett annat åkeri som var ute och körde.

 Skorpan fick en vattenpistol, min friska 2-åring valde att försöka blåsa huvudet av sig och tömde sen magasinet i ena ögat.


Skorpan i pjamas snart på väg hem..

Vi möttes av detta ikväll ( ja eller Skorpan sov ju..så hon får se imorn:)

1 kommentar:

banditgrrrl sa...

Jag säger bara Hahhahaha - flera ggr om!